Brand Licensing Europe 2025: Τι κυριάρχησε

Η Brand Licensing Europe διεξήχθη με επιτυχία στο Excel του Λονδίνου στο διάστημα 7-9 Οκτωβρίου, αναδεικνύοντας τα intellectual properties που αναμένεται να μετατραπούν σε προϊόντα στα ράφια της λιανικής μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες.

Περισσότερα από 2.500 brands εκπροσωπήθηκαν στην έκθεση, ενώ 11.000 επαγγελματίες του κλάδου παρευρέθηκαν για να συνάψουν συμφωνίες, να δικτυωθούν και να ανακαλύψουν τι νέο κυκλοφορεί.

Η αγορά των αδειοδοτημένων προϊόντων καταναλωτή βρίσκεται σε άνθηση. Σύμφωνα με τη Licensing International και την Circana (ειδική στις αναλύσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς), οι λιανικές πωλήσεις αδειοδοτημένων προϊόντων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 3,4% το 2024 ξεπερνώντας τον πληθωρισμό και αναμένεται να φτάσουν τα 79,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η ψυχαγωγία παραμένει η Νο1 κατηγορία για αδειοδοτημένα προϊόντα, αντιπροσωπεύοντας το 53,9% των πωλήσεων, κάτι που αντικατοπτρίστηκε πλήρως στην έκθεση, με έντονη παρουσία κλασικών αλλά και «newstalgic» brands – εκείνων που ανανεώνουν αγαπημένα IP με μια πιο σύγχρονη προσέγγιση. Η ανάπτυξη καταγράφηκε τόσο στη Δυτική Ευρώπη (+2,9% στα 67,4 δισ. δολάρια) όσο και στην Ανατολική (+5,9% στα 11,9 δισ. δολάρια).

Η αγορά παιχνιδιών των EU5 (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία) αυξήθηκε κατά +7% το 2025, ενώ οι πωλήσεις αδειοδοτημένων παιχνιδιών διπλασίασαν αυτό το ποσοστό με +14%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 31% του συνόλου των πωλήσεων παιχνιδιών στην Ευρώπη – σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από το 2024. Ειδικά στην Ισπανία και στη Γερμανία, οι πωλήσεις προϊόντων με άδεια χρήσης αυξάνονται τρεις φορές ταχύτερα από τη συνολική αγορά παιχνιδιών.

Η Universal παρουσίασε ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο, με επερχόμενα blockbusters όπως τα “Wicked” (το δεύτερο μέρος, “Wicked: For Good”, αναμένεται τον Δεκέμβριο), “Minions 3” (2026), το πρόσφατα ανακοινωμένο “Super Mario Bros. Galaxy” (2026) και το “Shrek 5” (2027), μεταξύ άλλων. Το franchise “Jurassic” παραμένει βασικός πυλώνας του στούντιο, με άφθονο περιεχόμενο και προϊόντα να βρίσκονται ήδη στα σκαριά. Ο Vince Klaseus, πρόεδρος της Universal Products & Experiences, μίλησε σε συζήτηση με θέμα “Building the Fandom Flywheel”, αναλύοντας πώς η προσέγγιση του στούντιο ενοποιεί τα καταναλωτικά προϊόντα, το λιανεμπόριο και τις εμπειρίες ψυχαγωγίας ώστε να διατηρεί το ενδιαφέρον των θαυμαστών πολύ μετά την πρεμιέρα.

Η Mattel, που συμμετείχε στην κεντρική ομιλία της πρώτης ημέρας μαζί με την Amazon MGM Studios, δίνει έμφαση στο franchise Masters of the Universe και στη στρατηγική γύρω από το διάσημο IP των 80s. Η ομιλία, με τίτλο “A Legend Reborn: Reimagining Masters of the Universe”, αποκάλυψε όσα κρύβονται πίσω από τη νέα αναβίωση της σειράς και έδωσε στο κοινό μια πρώτη γεύση του μέλλοντος της πολυαναμενόμενης παραγωγής. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν αποκλειστικά σχέδια concept art από την επερχόμενη ταινία.

Ωστόσο, υπάρχει χώρος και για νέες ιδέες, με λαμπρό παράδειγμα το “KPop Demon Hunters” του Netflix — μια απρόσμενη επιτυχία που κατακτά τόσο την πλατφόρμα streaming όσο και τα μουσικά charts. Από τον Αύγουστο, το Netflix ανακοίνωσε ότι η ταινία έγινε η πιο προβεβλημένη animated ταινία όλων των εποχών στην πλατφόρμα, επίτευγμα εντυπωσιακό δεδομένου ότι κυκλοφόρησε μόλις τον Ιούνιο. Παράλληλα, το soundtrack της βρίσκεται στο Νο.1 του Billboard Top 100 και έχει ξεπεράσει τα τρία δισεκατομμύρια streams παγκοσμίως. Το Netflix κινήθηκε γρήγορα στην αγορά με επίσημα προϊόντα, όπως αδειοδοτημένες στολές για το Halloween, εκμεταλλευόμενο την απήχηση του brand.

Οι διοικητικές αλλαγές σε μεγάλα στούντιο και εταιρείες διαχείρισης ψυχαγωγικών brands αποτέλεσαν επίσης θέμα συζήτησης. Η Paramount ανακοίνωσε τον διορισμό του Josh Silverman στη θέση του προέδρου της νέας διεύθυνσης Consumer Products & Experience λίγο πριν από το BLE. Το Netflix αναζητά νέο επικεφαλής για τον τομέα CP, καθώς ο Josh Simon ανέλαβε CEO της Funko τον Αύγουστο. Η Kim Boyd ανέλαβε φέτος τη θέση της προέδρου του τομέα Licensing and Entertainment στη Hasbro.

Η Warner Bros. επίσης βρίσκεται στο προσκήνιο, καθώς κυκλοφορούν φήμες για πιθανή εξαγορά της από εταιρείες όπως η Paramount Skydance ή το Netflix. Οι κινήσεις αυτές δείχνουν ότι έρχονται αλλαγές για τα στούντιο — και, σίγουρα, νέες στρατηγικές εμπορικής προώθησης προϊόντων.

Ο αθλητισμός παραμένει αγαπημένος τομέας των καταναλωτών, με την Ευρώπη να αποτελεί βασικό πυρήνα προγραμμάτων lifestyle. Ιδιαίτερη δυναμική παρουσίασε η Formula 1, για την οποία ήδη σας γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο εδώ.

Το ποδόσφαιρο, φυσικά, εξακολουθεί να συγκινεί το ευρωπαϊκό κοινό. Οι ομάδες Arsenal, Barcelona, Real Madrid, Chelsea και Galatasaray είχαν δυναμική παρουσία στη ζώνη αφιερωμένη στα αθλητικά brands, ενώ οι επισκέπτες μπορούσαν να συμμετάσχουν σε αγώνα pickleball που διοργάνωσε η Lotto x Erve μέσα στον εκθεσιακό χώρο.

Μεταξύ των άλλων κατηγοριών που ξεχώρισαν, παρατηρήθηκε ισχυρό ενδιαφέρον για trading cards (όπως Panini, Pokémon, Hasbro’s Magic: The Gathering και Topps), καθώς και blind boxes (π.χ. Miniso x My Little Pony, Spin Master x Hatchimals και Sanrio).

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί εκ νέου στις 6-8 Οκτωβρίου 2026, και πάλι στους φιλόξενους χώρους του ExCel στο Λονδίνο.

Δείτε βίντεο εδώ.