Συνεργασίες Αδειοδοτημένων Παιχνιδιών της Formula 1

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen Sports που δημοσιεύθηκαν από το Forbes, η παγκόσμια βάση φιλάθλων της Formula 1 έφτασε τα 826,5 εκατομμύρια άτομα το 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 90 εκατομμύρια σε σχέση με το 2023. Το άθλημα αποτελεί θέμα μιας σειράς του Netflix, αλλά και μιας πρόσφατης κινηματογραφικής υπερπαραγωγής με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt.

Τα τελευταία χρόνια, η Formula 1 έχει υποστεί μια εντυπωσιακή μεταμόρφωση, επαναπροσδιορίζοντας με επιτυχία τον εαυτό της σε παγκόσμιο brand ψυχαγωγίας και lifestyle. Η μεταμόρφωση αυτή ξεκίνησε το 2017, όταν τα εμπορικά δικαιώματα του αθλήματος πουλήθηκαν στην αμερικανική εταιρεία Liberty Media. Η FIA, το διοικητικό όργανο της Formula 1, δήλωσε τότε ότι η συνεργασία αυτή θα «εξασφαλίσει τη συνεχή επιτυχία και ανάπτυξη» του αθλήματος. Εφαρμόστηκαν αλλαγές στους κανονισμούς για να μειωθεί το οικονομικό χάσμα μεταξύ των ομάδων, καθώς η Liberty αναγνώρισε ότι ο πιο στενός ανταγωνισμός στις πίστες θα δημιουργούσε το δράμα που απαιτείται για να προσελκύσει κοινό.

Εκτός πίστας, η Formula 1 απέκτησε νέο, σύγχρονο λογότυπο και σχεδιάστηκε μια ψηφιακή στρατηγική με στόχο να προβάλει τους αστέρες του αθλήματος — τους οδηγούς — αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσει τη σύνδεση μεταξύ αθλητών και φιλάθλων. Η σειρά του Netflix «Formula 1: Drive to Survive» αποτέλεσε βασικό μέρος αυτής της νέας στρατηγικής περιεχομένου και συνέβαλε αποφασιστικά στο να μεταφέρει τη Formula 1 από τα περιθώρια στο επίκεντρο του παγκόσμιου αθλητισμού, οδηγώντας σε ραγδαία διεθνή ανάπτυξη και σε ένα κύμα νέων φιλάθλων.

legoΝωρίτερα φέτος, η LEGO παρουσίασε προϊόντα που περιλαμβάνουν και τις 10 ομάδες της Formula 1. Επιπλέον, η Mattel ανακοίνωσε το 2024 μια πολυετή συμφωνία αδειοδότησης με τη Formula 1, η οποία οδήγησε στη δημιουργία μιας σειράς Hot Wheels Formula 1. Αυτές οι συνεργασίες βοήθησαν το brand της Formula 1 να προσελκύσει ένα νεανικότερο κοινό.

Χαρακτηριστική ήταν η παρέλαση των οδηγών στο φετινό Grand Prix του Μαϊάμι, όπου και οι 20 οδηγοί της Formula 1 οδήγησαν πλήρως λειτουργικά LEGO αυτοκίνητα αντί να επιβιβαστούν στο συνηθισμένο φορτηγό παρέλασης. Κάθε ομάδα είχε ένα αυτοκίνητο στα δικά της χρώματα, δημιουργώντας παγκόσμια δημοσιότητα και προβολή για τα brands.
«Ξέραμε ότι οι θαυμαστές μας ζητούσαν εδώ και καιρό να κάνουμε μια συνεργασία με τη Formula 1 και τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή να τους προσφέρουμε αυτήν την απίστευτη, εκτεταμένη συνεργασία, που αγγίζει όλες τις ηλικίες», λέει η Emily Jacobs, αντιπρόεδρος του τμήματος εισερχόμενης αδειοδότησης, συνεργατών ψυχαγωγίας και περιεχομένου της LEGO Group. «Η παρέλαση των οδηγών ήταν μια τεράστια προσπάθεια που απαιτούσε τη συμβολή πολλών συναδέλφων τόσο από τη LEGO όσο και από τη Formula 1. Ενθουσιαστήκαμε με τη γνήσια χαρά των οδηγών — έμοιαζε σαν 20 κορυφαίοι αθλητές να ξαναβρίσκουν το παιδί μέσα τους, και η απήχηση που είδαμε ήταν εκπληκτική. Το περιεχόμενο έγινε το πιο προβεβλημένο στην ιστορία τόσο στα κανάλια TikTok της LEGO όσο και της F1, ενώ η οργανική προβολή έφτασε τα 12 δισεκατομμύρια, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.»

Η Mattel βλέπει τη συνεργασία της με τη Formula 1 ως κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή εμπορική συμφωνία προϊόντων.
«Αντιληφθήκαμε τη Formula 1 ως φυσικό ταίρι για τα Hot Wheels», λέει ο Roberto Stanichi, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mattel. «Και τα δύο είναι εμβληματικά αυτοκινητικά brands με παγκόσμια εμβέλεια, σχεδιαστική ταυτότητα και πολυγενεακό κοινό. Κάθε αυτοκίνητο είναι αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με τις ομάδες της F1, αξιοποιώντας τις επίσημες βαφές και τεχνικές προδιαγραφές. Η δεξιοτεχνία και η ευρηματικότητα των σχεδιαστών μας εξασφάλισαν ότι κάθε μοντέλο διαθέτει λεπτομερή χαρακτηριστικά, όπως ακριβείς αποτυπώσεις των αυτοκινήτων των ομάδων, μεταλλικό αμάξωμα και πλαίσιο, ελαστικά με σήμανση Pirelli και δυνατότητα αγώνα στην εμβληματική πορτοκαλί πίστα των Hot Wheels.»

Η Disney είναι η πιο πρόσφατη εταιρεία που ανακοίνωσε συνεργασία με τη Formula 1, η οποία θα ξεκινήσει το 2026 και θα περιλαμβάνει τους Mickey & Friends σε ειδικές συνεργασίες Formula 1. Η συνεργασία στοχεύει να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα και των δύο brands — στη δημιουργικότητα, την ψυχαγωγία και την καινοτομία — για να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.
«Η Formula 1 είναι ένα παγκόσμιο πολιτιστικό φαινόμενο που γνώρισε τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, χάρη στις βαθιά αφοσιωμένες και ενθουσιώδεις κοινότητες φιλάθλων ανά τον κόσμο», λέει ο Paul Gitter, εκτελεστικός αντιπρόεδρος παγκόσμιας εμπορικής ανάπτυξης της Disney Consumer Products. «Η συνεργασία μας προσφέρει μια συναρπαστική ευκαιρία να δημιουργήσουμε αξέχαστες εμπειρίες, περιεχόμενο και προϊόντα που θα συνδεθούν με νέα κοινά σε όλο τον κόσμο.»