Ο He-Man μπαίνει κι αυτός δυναμικά στο Newstalgia wave

Ένα κύμα «newstalgia» έχει ενισχύσει την ανάπτυξη των πωλήσεων παιχνιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τον μυώδη ήρωα των 80s, He-Man, να είναι το πιο πρόσφατο ρετρό όνομα που αναμένεται να γνωρίσει αναβίωση χάρη στη μεγάλη οθόνη.

Μετά από πτώση σχεδόν 4% το 2024, οι πωλήσεις παιχνιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί κατά 8% μέχρι στιγμής φέτος, ενισχυμένες από τις ταινίες Minecraft και Lilo & Stitch, καθώς και από γονείς που ξαναγοράζουν παιχνίδια που είχαν ως παιδιά, όπως τα Care Bears και τα Teenage Mutant Ninja Turtles.

«Οι Βρετανοί καταναλωτές βρίσκουν χρήματα για να κάνουν δώρα στον εαυτό τους, επιλέγοντας παιχνίδια που προσφέρουν συναισθηματική ικανοποίηση και βοηθούν στη μείωση του άγχους», δήλωσε ο Rory Partis, διευθυντής του τμήματος παιχνιδιών Ηνωμένου Βασιλείου στην Circana. «Η τάση ‘newstalgia’ επιτρέπει στους ενήλικες να επιστρέψουν στα παιδικά τους χρόνια. Απολαμβάνουν επίσης να μοιράζονται τα παιχνίδια και τις αναμνήσεις τους με τα δικά τους παιδιά, δημιουργώντας μια νέα γενιά θαυμαστών».

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι καταναλωτές ξόδεψαν πάνω από 100 εκατ. λίρες περισσότερα σε παιχνίδια από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν τα 1,8 δισ. λίρες έναντι 1,7 δισ. πέρσι, σύμφωνα με την Circana. Οι πωλήσεις αδειοδοτημένων παιχνιδιών, που συνδέονται συνήθως με ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, αυξήθηκαν σχεδόν διπλάσια — 14% — και πλέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 35% της αγοράς.

Η βιομηχανία παιχνιδιών δεν απευθύνεται πλέον μόνο σε παιδιά, καθώς οι εταιρείες στοχεύουν όλο και περισσότερο τους «kidults» (αγοραστές 12 ετών και άνω) που ξοδεύουν χρήματα σε ακριβά σετ Lego και συλλεκτικές φιγούρες. Τα στοιχεία των πωλήσεων έδειξαν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊόντα manga και anime· η Lego εισήλθε πρόσφατα σε αυτή την κατηγορία με τα πρώτα της σετ One Piece.

Οι προσδοκίες είναι υψηλές ότι η live action ταινία Masters of the Universe του 2026, σε σκηνοθεσία του Travis Knight, θα «έχει τη δύναμη» να αναζωογονήσει τη δημοτικότητα του υπερήρωα και, αναπόφευκτα, να αυξήσει τις πωλήσεις των μυώδων φιγούρων των 5 ιντσών, καθώς και σχετικών αξεσουάρ.

Η Ruth Henriquez της Mattel δήλωσε ότι η εταιρεία βιώνει «ισχυρή ζήτηση για αφήγηση, νοσταλγία και καινοτομία, που ζωντανεύουν μέσα από συνεργασίες licensing.» Παρότι η χρυσή εποχή του He-Man ήταν τη δεκαετία του ’80, η Henriquez σημείωσε ότι το Masters of the Universe έχει γίνει μέρος της ποπ κουλτούρας, με θαυμαστές όλων των ηλικιών. Ενήλικες εμφανίζονται τακτικά σε comic conventions ντυμένοι ως ο ήρωας ή ο μεγάλος εχθρός του, Skeletor. «Οι ενήλικες θέλουν πραγματικά να συνδεθούν με τις μάρκες της παιδικής τους ηλικίας», είπε η Henriquez. «Θέλουν να ξαναζήσουν το συναίσθημα που είχαν όταν έπαιζαν ως παιδιά — και βλέπουμε αύξηση των πωλήσεων που οφείλεται σε αυτό.»