Τα παιχνίδια γίνονται πιο ακριβά καθώς εφαρμόζονται οι δασμοί

Οι τιμές των παιχνιδιών σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση στην ιστορία των ΗΠΑ τον Μάιο.

Η βιομηχανία, που βασίζεται έντονα στην Κίνα, έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα από τους νέους δασμούς. Σε έναν κλάδο όπου 3 στα 4 προϊόντα προέρχονται από την Κίνα, οι τιμές των παιχνιδιών αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί ποτέ. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η πλήρης επίδραση των δασμών Τραμπ δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί πλήρως στην αμερικανική οικονομία, ειδικά μετά την 90ήμερη αναστολή της αύξησής τους στο 145% που λήγει στις αρχές Αυγούστου (οι τρέχοντες δασμοί για τα προϊόντα από Κίνα φτάνουν στις ΗΠΑ στο 30%).
Η τιμή των παιχνιδιών και του εξοπλισμού παιδικών χαρών αυξήθηκε κατά 2,2% από τον Απρίλιο ως τον Μάιο — ποσοστό ρεκόρ, το οποίο ξεπέρασε κατά πολύ το συνολικό πληθωριστικό ποσοστό 0,1% του μήνα, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία των ΗΠΑ. Οι οικονομολόγοι αναμένουν ότι οι αυξήσεις αυτές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, καθώς περισσότεροι κατασκευαστές και λιανέμποροι θα αναγκαστούν να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές. «Οι τιμές έχουν ανέβει, δεν υπάρχει αμφιβολία», δήλωσε ο Ισαάκ Λάριαν, διευθύνων σύμβουλος της MGA Entertainment. «Αλλά ο πληθωρισμός μόλις ξεκινά. Θα υπάρξει ντόμινο: Θα δείτε ακόμα υψηλότερες τιμές. Θα δείτε άδεια ράφια και έλλειψη καινοτομίας».
Περισσότερο από το 75% των παιχνιδιών που πωλούνται στις ΗΠΑ προέρχεται από την Κίνα, καθιστώντας τον τομέα έναν από τους πιο ευάλωτους στον εμπορικό πόλεμο του προέδρου. Αν και η κυβέρνησή του είχε δώσει εξαίρεση από τους δασμούς στον τομέα των παιχνιδιών κατά την πρώτη του θητεία, αυτή τη φορά δεν υπήρξε καμία τέτοια ρύθμιση. «Ίσως τα παιδιά να έχουν δύο κούκλες αντί για τριάντα, εντάξει; Και ίσως αυτές οι δύο κούκλες να κοστίζουν λίγα δολάρια παραπάνω», δήλωσε ο Τραμπ σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο τον Απρίλιο.
Αν και η βιομηχανία παιχνιδιών αποτελείται κυρίως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ακόμα και οι μεγαλύτεροι παίκτες έχουν προειδοποιήσει για αναταράξεις λόγω δασμών. Η Mattel, δημιουργός της Barbie και των Hot Wheels, ακύρωσε τον περασμένο μήνα τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, λέγοντας ότι η οικονομική αστάθεια και οι αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές καθιστούν δύσκολο να προβλέψει κανείς τη συμπεριφορά των καταναλωτών τους επόμενους μήνες. Ταυτόχρονα, η Hasbro, πίσω από το Monopoly και το Play-Doh, απέλυσε αυτόν τον μήνα το 3% του προσωπικού της, μετά από προηγούμενες προειδοποιήσεις ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απολύσεις και αυξήσεις τιμών.