Ο Wang Ning γίνεται πάμπλουτος από τα Labubu
Ο Wang Ning γίνεται ο νεότερος κορυφαίος δισεκατομμυριούχος της Κίνας, καθώς οι κούκλες Labubu περνούν από απλά blind box toys σε παγκόσμια συλλεκτικά αντικείμενα στους κύκλους των διασήμων.
Ο Wang Ning, 38 ετών, ιδρυτής της Pop Mart, έγινε ο δέκατος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα μετά την παγκόσμια φήμη που απέκτησαν οι κούκλες Labubu. Από την επιτυχία στα blind boxes, μέχρι την ρεκόρ-τιμή από πώληση σε δημοπρασία, τα εκκεντρικά αυτά συλλεκτικά αντικείμενα μεταμορφώθηκαν σε αντικείμενα υψηλής αξίας που υιοθετούνται από διασημότητες.
Ο Wang Ning, ιδρυτής της κινεζικής εταιρείας παιχνιδιών Pop Mart International Group, εισήλθε στις τάξεις των κορυφαίων δισεκατομμυριούχων της Κίνας χάρη στην παγκόσμια επιτυχία των κούκλων Labubu. Στην ηλικία των 38 ετών, ο Wang είναι πλέον ο δέκατος πλουσιότερος άνθρωπος της χώρας—και ο νεότερος στη λίστα—καθώς η καθαρή του περιουσία εκτοξεύθηκε από 7,59 δισ. δολάρια σε 22,7 δισ. μέσα σε μόλις έναν χρόνο, σύμφωνα με τη λίστα Real-Time Billionaires του Forbes.
Η αύξηση της περιουσίας του Wang συνδέεται άμεσα με την αυξανόμενη διεθνή απήχηση των Labubu, οι οποίες πλέον θεωρούνται συλλεκτικά και πολυτελή καλλιτεχνικά παιχνίδια.
Οι χαρακτήρες Labubu δημιουργήθηκαν αρχικά το 2015 από τον καλλιτέχνη Kasing Lung που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ, για τη σειρά εικονογραφημένων βιβλίων του με τίτλο The Monsters. Οι κούκλες, γνωστές για τα μεγάλα τους μάτια, τα μυτερά αυτιά και το σκανταλιάρικο χαμόγελο, εμπνεύστηκαν από σκανδιναβικά παραμύθια. Η Pop Mart εισήγαγε τις φιγούρες αυτές στο δημοφιλές της format “blind box” το 2023. Το μοντέλο—όπου ο πελάτης δεν γνωρίζει ποιο παιχνίδι θα λάβει μέχρι να ανοίξει το κουτί—αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές στους καταναλωτές της Gen Z και των millennials.
Μέχρι το 2024, τα Labubu είχαν γίνει βασικός μοχλός επιτυχίας της Pop Mart, ειδικά μετά την εμφάνισή τους στα χέρια διασήμων όπως η Lisa των Blackpink, η Kim Kardashian, η Dua Lipa, η Rihanna και η Ananya Panday από το Bollywood. Η Pop Mart εκμεταλλεύτηκε το trend επεκτείνοντας τη σειρά Labubu, προσφέροντας εκατοντάδες παραλλαγές σε διαφορετικά μεγέθη—από μικρά μπρελόκ μέχρι κούκλες φυσικού μεγέθους. Η ευρεία διαθεσιμότητα και ο συνεχής σχεδιαστικός νεωτερισμός βοήθησαν στη διατήρηση του ενδιαφέροντος.
Η δημοτικότητα του παιχνιδιού ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο τον Ιούνιο του 2024, όταν μια κούκλα Labubu σε ανθρώπινο μέγεθος πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Πεκίνο για 1,08 εκατ. γουάν (περίπου 150.275 δολάρια). Ήταν η πρώτη δημοπρασία αφιερωμένη σε ένα μόνο παιχνίδι της Pop Mart, σηματοδοτώντας τη μετάβαση των Labubu από viral παιχνίδι σε συλλεκτικό έργο τέχνης.
Η Pop Mart, που ιδρύθηκε το 2010, χάρη στον μοναδικό της συνδυασμό τέχνης, “μυστηριώδους” συσκευασίας και στρατηγικής ποπ κουλτούρας, έχει καταστήσει τον Wang Ning έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον χώρο των καταναλωτικών αγαθών στην Κίνα. Ο συνδυασμός νεανικής απήχησης, επιδοκιμασίας από διασημότητες και ενθουσιασμού γύρω από τα “blind boxes” εξακολουθεί να ενισχύει τόσο τις πωλήσεις της Pop Mart όσο και τον πλούτο του Wang. Η εταιρεία δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, με το Labubu να παραμένει το ισχυρότερο brand της μέχρι σήμερα.