Οι πωλήσεις παιχνιδιών σε 12 παγκόσμιες αγορές
Η Circana ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πωλήσεων παιχνιδιών για το 2024 σε 12 παγκόσμιες αγορές (G12), συμπεριλαμβανομένων της Αυστραλίας, του Βελγίου, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, του Μεξικού, των Κάτω Χωρών, της Ισπανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Στο σύνολο της G12, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,6% το 2024, σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης λιανικών πωλήσεων της Circana.
Το 2024, η μέση τιμή πώλησης παρέμεινε αμετάβλητη σε ετήσια βάση (-0,2%), μετά από τέσσερα συνεχή έτη αύξησης. Πέντε από τις 11 υπερκατηγορίες παιχνιδιών που παρακολουθεί η Circana παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεων σε δολάρια σε ετήσια βάση εντός του G12. Τα παιχνίδια κατασκευών σημείωσαν αύξηση πωλήσεων για πέμπτη συνεχή χρονιά και κατέλαβαν την πρώτη θέση τόσο από πλευράς πωλήσεων όσο και από πλευράς ανάπτυξης, καταγράφοντας αύξηση 14%. Τα εξερευνητικά και άλλα παιχνίδια αυξήθηκαν επίσης, κατά 5%, και οι πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 3%. Οι τομείς των λούτρινων και των παζλ αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 1% καθένας.
Οι πωλήσεις licensed παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά 8%
Σε μια χρονιά με λιγότερες ταινίες blockbuster, οι πωλήσεις licensed παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά 8% και αντιπροσωπεύουν το 34% της συνολικής αγοράς παιχνιδιών. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα αναδεικνύουν τη συνεχιζόμενη ελκυστικότητα νέων και αειθαλών, ή και μερικές φορές νοσταλγικών franchises. Το Pokémon διατήρησε το στέμμα του ως το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως, ακολουθούμενο από γνωστά κλασικά ονόματα όπως η Barbie, το Marvel Universe, το Hot Wheels και το Star Wars. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα LEGO Botanicals αναδείχθηκαν κορυφαία ιδιοκτησία από πλευράς ρυθμού ανάπτυξης, αντανακλώντας την τάση για παιχνίδια που απευθύνονται σε ενήλικες καταναλωτές.
Απευθύνονται σε οπαδούς όλων των ηλικιών
Οι πωλήσεις συλλεκτικών παιχνιδιών αυξήθηκαν σχεδόν 5% και αντιπροσωπεύουν το 18% των πωληθέντων τεμαχίων και το 15% της αξίας των πωλήσεων. Οι δημοφιλείς μικρές συλλεκτικές φιγούρες, τα παιχνίδια με κάρτες και τα λούτρινα τροφοδότησαν τις πωλήσεις όλο το χρόνο χάρη στην ανανέωση των σειρών προϊόντων ορισμένων κατασκευαστών ώστε να απευθύνονται σε καταναλωτές όλων των ηλικιών.
Σύμφωνα με την σύμβουλο της Circana στον τομέα της παγκόσμιας βιομηχανίας παιχνιδιών, Frédérique Tutt, «Οι πωλήσεις παιχνιδιών το 2024 αντικατοπτρίζουν μια έντονη αντίθεση στη συμπεριφορά των καταναλωτών – ανάμεσα σε εκείνους που λαμβάνουν πολύ ορθολογικές αποφάσεις, αγοράζοντας με βάση τις προσφορές και ανάλογα με τις ανάγκες τους, ενώ την ίδια στιγμή παρατηρείται η τάση καταναλωτές να αγοράζουν με βάση το χόμπυ τους και την ανάγκη να δώσουν μια ικανοποίηση στον εαυτό τους. Οι πωλήσεις συλλεκτικών παιχνιδιών δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλές όσο το 2024».
Φωτό: Frédérique Tutt, σύμβουλος της Circana στον τομέα της παγκόσμιας βιομηχανίας παιχνιδιών, «Οι πωλήσεις συλλεκτικών παιχνιδιών δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλές όσο το 2024».