Η Παγκόσμια Αγορά Παιχνιδιών Γνωρίζει Ισχυρή Ανάκαμψη στο Πρώτο Εξάμηνο του 2025
Όλες οι αγορές παιχνιδιών σημειώνουν ανάπτυξη, σύμφωνα με την Circana.
Τα collectibles αποτελούν κινητήρια δύναμη για την αγορά, με τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου να καταγράφουν αύξηση 35% παγκοσμίως. Τα licensed games διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, με τις πωλήσεις αδειοδοτημένων παιχνιδιών να ανεβαίνουν κατά 17% παγκοσμίως.
Η Circana δημοσίευσε τα στοιχεία πωλήσεων παιχνιδιών για το πρώτο μισό του έτους στις 12 μεγάλες διεθνείς αγορές (G12), δηλαδή Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Ολλανδία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Στο σύνολο των G12, οι πωλήσεις σε δολάρια αυξήθηκαν κατά 7% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025, φτάνοντας τα 27,5 δισ. δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024· οι πωληθείσες μονάδες αυξήθηκαν κατά 4% και η μέση τιμή πώλησης (ASP) ανέβηκε κατά 3%, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης λιανικής της Circana.
«Παρακολουθώ την αγορά παιχνιδιών εδώ και πολλά χρόνια και δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που όλες οι χώρες που παρακολουθεί η Circana σημείωναν ανάπτυξη ταυτόχρονα», δήλωσε η Frédérique Tutt, διεθνής σύμβουλος για τη βιομηχανία παιχνιδιών στην Circana. «Η άνοδος στις πωλήσεις οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους καταναλωτές άνω των 12 ετών (kidults), οι οποίοι παρουσιάζουν πρωτοφανή ανάπτυξη και υπερβαίνουν σταθερά τις παραδοσιακές παιδικές τάσεις. Προϊόντα όπως κατασκευαστικά σετ, συλλεκτικές κάρτες, παιχνίδια, λούτρινα και collectibles καταγράφουν αυξημένη ζήτηση τόσο από εφήβους όσο και από ενήλικες».
Μέχρι στιγμής φέτος, επτά από τις 11 υπερκατηγορίες παιχνιδιών που παρακολουθεί η Circana παρουσίασαν ετήσια αύξηση πωλήσεων στους G12. Τα επιτραπέζια – παζλ είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο, +36%, ακολούθησαν τα παιχνίδια εξερεύνησης με +13% και τα κατασκευαστικά σετ με +12%. Οι πέντε κορυφαίες υποκατηγορίες που κέρδισαν έδαφος είναι: στρατηγικά παιχνίδια με συλλεκτικές κάρτες, τυπικά κατασκευαστικά σετ, μη στρατηγικά παιχνίδια με συλλεκτικές κάρτες, συλλεκτικές φιγούρες δράσης και φιγούρες δράσης – όλα αντικατοπτρίζουν τη δυνατή καταναλωτική διάθεση για συλλεκτικά και αδειοδοτημένα προϊόντα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τα collectibles παραμένουν κινητήριος μοχλός, με αύξηση 35% παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο, καθώς οι κατασκευαστές καινοτομούν στον χώρο αυτό και αξιοποιούν τα social media για την προώθηση των brands τους. Τα licensed games συνεχίζουν επίσης να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο: οι πωλήσεις αδειοδοτημένων παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά 17% παγκοσμίως και πλέον αντιπροσωπεύουν το 35% όλων των παγκόσμιων πωλήσεων παιχνιδιών. Το Pokémon παραμένει η κορυφαία μάρκα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, με τις πωλήσεις του να διπλασιάζονται σε σχέση με πέρυσι. Άλλες σημαντικές μάρκες περιλαμβάνουν το NFL, τη Marvel, τα Hot Wheels και το Star Wars, δείχνοντας την ποικιλία των δημοφιλών αδειοδοτημένων παιχνιδιών στην αγορά.

«Η αγορά παιχνιδιών βρίσκεται σε υγιή κατάσταση, με ισχυρή ζήτηση για παιχνίδια και επιτραπέζια· ωστόσο, ως βιομηχανία πρέπει να παραμένουμε σε εγρήγορση απέναντι στις αβεβαιότητες που σχετίζονται με τους δασμούς των ΗΠΑ και τον αντίκτυπό τους στις τιμές και στις εφοδιαστικές αλυσίδες», σημείωσε η Tutt. «Καθώς το δεύτερο μισό του έτους αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% των ετήσιων πωλήσεων παιχνιδιών, ο κλάδος έχει λόγους να είναι αισιόδοξος για τη συνέχιση της ανάπτυξης, αλλά πρέπει επίσης να παραμείνει προσεκτικός καθώς πλησιάζει η εορταστική περίοδος».