Ο Όμιλος Jumbo ανακοίνωσε τις εκτιμήσεις του για τους μήνες που έρχονται
Σε επίπεδο Ομίλου, οι πωλήσεις, κατά τον Ιανουάριο 2025, αυξήθηκαν κατά +11% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος Jumbo έχει σήμερα παρουσία με 39 καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ) έναντι 36 καταστημάτων τον Ιανουάριο του 2024. Επισημαίνεται ότι σημαντικό μέρος της αύξησης των πωλήσεων του Ιανουαρίου 2025, οφείλεται στους συνεργάτες (franchisees) που διατηρούν καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo. Επομένως παρά τα αισιόδοξα μηνύματα, η επίδοση του Ιανουαρίου δεν πρέπει να προβληθεί ως δεδομένη για το σύνολο της οικονομικής χρήσης.
Στην Ελλάδα, τον Ιανουάριο του 2025, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +15% περίπου που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων χονδρικής και στην αύξηση των εξαγωγών προς τους franchisees.
Παρά το παρατεταμένο κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, καταγράφονται ενδείξεις βελτίωσης στους χρόνους παράδοσης των εμπορευμάτων, γεγονός που δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία στην εφοδιαστική αλυσίδα. Από την άλλη, οι πρόσφατες αποφάσεις για την επιβολή ή αύξηση δασμών σε βασικά προϊόντα (Ηνωμένες Πολιτείες και Κίνα) δημιουργούν ανησυχία για τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Η διοίκηση του Ομίλου Jumbo εκτιμά ότι η αυξημένη αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, σε συνδυασμό με την πρόσφατη άνοδο του ενεργειακού κόστους και τη συνεχιζόμενη ενίσχυση του δολαρίου προκαλούν ανησυχίες για ενδεχόμενη αναζωπύρωση του πληθωρισμού.
Τα ανωτέρω δυσχεραίνουν τη δυνατότητα ακριβούς πρόβλεψης για το 2025. Μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο όπου πιθανόν η κατάσταση να καταστεί περισσότερο ερμηνεύσιμη. Σε ένα τόσο ασαφές διεθνές σκηνικό ο Όμιλος Jumbo επιμένει να διατηρεί προσιτές τις τιμές των προϊόντων, διατηρώντας αναλλοίωτη τη σχέση κόστους – ποιότητας υπέρ των καταναλωτών.