Τα νούμερα για τα παιχνίδια στην Ευρώπη

Πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή η αγορά παιχνιδιών στην Ευρώπη; Ας δούμε ορισμένα ενδιαφέροντα σχετικά στοιχεία:

Από τις έρευνες της Statista προκύπτει ότι:
• Στην Ευρώπη, η αγορά Παιχνιδιών και Επιτραπέζιων Παιχνιδιών αναμένεται να αποφέρει έσοδα ύψους 30,03 δισ. ευρώ το 2025.
• Προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 0,75% (CAGR 2025–2029).
• Ανάμεσα σε όλες τις χώρες, οι Ηνωμένες Πολιτείες παράγουν τα υψηλότερα έσοδα σε αυτή την αγορά, με συνολικά 38,0 δισ. ευρώ το 2025.
• Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του πληθυσμού, τα έξοδα για παιχνίδια ανά άτομο στην Ευρώπη ανέρχονται σε 35,59 ευρώ το 2025.
Στη Γερμανία, παρατηρείται αυξανόμενη τάση προς τα εκπαιδευτικά και οικολογικά παιχνίδια, καθώς οι γονείς δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα του παιχνιδιού των παιδιών τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:
• Η βιομηχανία παιχνιδιών της ΕΕ απασχολεί περίπου 51.000 εργαζόμενους και η αξία παραγωγής της ανέρχεται σε περίπου 5,8 δισ. ευρώ.
• Το 99% των εταιρειών κατασκευής παιχνιδιών στην ΕΕ είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτές αντιπροσωπεύουν το 61% της απασχόλησης στον κλάδο των παιχνιδιών στην ΕΕ.
• Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παιχνιδιών παγκοσμίως, με ποσοστό άνω του 86% των παγκόσμιων εξαγωγών. Η ΕΕ βρίσκεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 4,6%.
• Η ΕΕ εξάγει παιχνίδια αξίας περίπου 50 εκατ. ευρώ προς την Κίνα (από 25 εκατ. ευρώ πριν από πέντε χρόνια) και περίπου 280 εκατ. ευρώ προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
• Το εμπόριο παιχνιδιών μεταξύ των χωρών της ΕΕ ανέρχεται σε περίπου 4,2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Statista, η αγορά κυριαρχείται από καθιερωμένες εταιρείες όπως οι Hasbro, Mattel, LEGO Group και Spin Master. Οι ηγέτες αυτοί του κλάδου κατέχουν σημαντικά μερίδια αγοράς σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως φιγούρες δράσης, κούκλες, επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ και σετ κατασκευών. Επιπλέον, εμφανίζονται εξειδικευμένοι κατασκευαστές παιχνιδιών, οι οποίοι απευθύνονται σε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και τμήματα της αγοράς, προσθέτοντας ποικιλομορφία στο τοπίο της βιομηχανίας.
Επιπλέον, κοιτώντας προς το μέλλον, αρκετές τάσεις αναμένεται να διαμορφώσουν την ανάπτυξη της αγοράς Παιχνιδιών και Επιτραπέζιων Παιχνιδιών. Η αυξανόμενη δημοτικότητα των εκπαιδευτικών παιχνιδιών που προάγουν τη μάθηση στους τομείς STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά) αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση, καθώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αναζητούν ολοένα και περισσότερο παιχνίδια που συνδυάζουν διασκέδαση και μάθηση. Από την άλλη, τα οικολογικά και βιώσιμα παιχνίδια κερδίζουν έδαφος, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντικά, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένη έμφαση στη χρήση υπεύθυνα προερχόμενων υλικών και φιλικών προς το περιβάλλον διαδικασιών παραγωγής.
Οι συμφωνίες αδειοδότησης με δημοφιλή franchises και χαρακτήρες από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και βιβλία θα συνεχίσουν να αποτελούν βασική στρατηγική για τους κατασκευαστές παιχνιδιών, ώστε να αξιοποιούν την αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων και να ενισχύουν τις πωλήσεις.
Επιπρόσθετα, με την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των διαδικτυακών καναλιών λιανικής, η πρόσβαση στα παιχνίδια έχει διευρυνθεί, επιτρέποντας στους καταναλωτές να εξερευνούν μια ευρεία γκάμα προϊόντων και να πραγματοποιούν αγορές εύκολα από το σπίτι τους.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις τάσεις, η αγορά Παιχνιδιών και Επιτραπέζιων Παιχνιδιών αναμένεται να γνωρίσει περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.