Οι νέες γενιές και η περίοδος Back to School

Για τα brands που θέλουν να χτίσουν μακροχρόνιες σχέσεις με νεανικά κοινά, η περίοδος της επιστροφής στο σχολείο αποτελεί μια κρίσιμη ευκαιρία στο ετήσιο marketing calendar. Όμως αυτή η περίοδος εξελίσσεται – δεν αφορά πλέον μόνο την αγορά σχολικών ειδών, αλλά έχει μετατραπεί σε μια από τις πιο επιδραστικές στιγμές για σύνδεση με τις γενιές Gen Alpha και Gen Z.

Η SuperAwesome ανέλυσε τα πιο πρόσφατα δεδομένα από παιδιά, εφήβους και οικογένειες στις μεγάλες παγκόσμιες αγορές, για να βοηθήσει στην κατανόηση του πώς αλλάζουν οι συνήθειες κατανάλωσης και πώς αυξάνεται η επιρροή των Gen Alpha/Z. Ιδού τι πρέπει να γνωρίζετε:
– Οι δαπάνες για τις σχολικές αγορές ανεβαίνουν. Στις ΗΠΑ, οι γονείς αναμένουν να ξοδέψουν 455 δολάρια ανά παιδί φέτος (από 444$ το 2024), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η αύξηση είναι ακόμη πιο έντονη, με αναμενόμενη δαπάνη 337 λίρες ανά παιδί – μια αύξηση 76% σε ετήσια βάση.
– Το νεανικό κοινό δεν μένει απλώς στο περιθώριο των αγορών – έχει τον έλεγχο. Στις ΗΠΑ, το 64% των γονιών δηλώνει ότι παίρνει τις αποφάσεις μαζί με τα παιδιά του για τις σχολικές αγορές, ενώ το 17% λέει ότι τα παιδιά αποφασίζουν τα περισσότερα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ποσοστά είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά: το 61% αποφασίζει από κοινού και σχεδόν το 23% των παιδιών ηγείται των επιλογών.
– Σε αμφότερες τις αγορές, τα παιδιά είναι πλέον η κύρια πηγή ανακάλυψης νέων brands και προϊόντων την περίοδο της επιστροφής στο σχολείο. Οι γονείς τα εμπιστεύονται για να εξερευνήσουν, να αξιολογήσουν και να επιλέξουν ό,τι έχει μεγαλύτερη σημασία – ειδικά σε κατηγορίες όπως η μόδα, η τεχνολογία και η προσωπική φροντίδα. Για τα brands που απευθύνονται σε νέους, αυτό σημαίνει ένα πράγμα: πρέπει να απευθυνθούν απευθείας σε παιδιά και εφήβους.
– Η επιστροφή στο σχολείο έχει εξελιχθεί σε στιγμή προσωπικής έκφρασης. Αν και βασικά είδη, όπως τα χαρτικά και τα σχολικά παπούτσια, παραμένουν απαραίτητα, οι πιο ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες είναι εκείνες που επιτρέπουν στα παιδιά να εκφράσουν τον εαυτό τους. Στις ΗΠΑ, η προσωπική αισθητική είναι καθοριστική – με σακίδια (57%) και ρούχα (50%) να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας αγορών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρατηρείται παρόμοια τάση, με ιδιαίτερη έμφαση σε μόδα, τεχνολογία και ακόμη και προϊόντα ομορφιάς.
– Για τα σημερινά παιδιά και εφήβους, η ανακάλυψη νέων brands είναι μια εμπειρία χωρίς σύνορα ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. Στις ΗΠΑ, τα online video είναι η Νο.1 πηγή έμπνευσης για το back to school (37%), ακολουθούμενο από συστάσεις φίλων (34%) και περιήγηση σε φυσικά καταστήματα (32%). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εικόνα είναι παρόμοια, με ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση στα καταστήματα (36%), ενώ τα ψηφιακά κανάλια και οι συνομήλικοι να ακολουθούν στενά. Από το YouTube και τις διαδραστικές διαφημίσεις έως τους gaming κόσμους, τα παιδιά ανακαλύπτουν προϊόντα σε μέρη που τα παραδοσιακά μέσα δεν φτάνουν πλέον, κάτι που σημαίνει πως, αν η καμπάνια σας δεν είναι φτιαγμένη για έναν πολυκαναλικό κόσμο, δεν θα ξεχωρίσει. Τα brands που θα ξεχωρίσουν φέτος θα είναι εκείνα που ενεργοποιούνται σε κάθε σημείο επαφής, δημιουργώντας ισχυρές και συμβατές εμπειρίες που μεταφέρονται μεταξύ συσκευών και πλατφορμών.

Η SuperAwesome είναι μια εταιρεία kid‑tech – δηλαδή τεχνολογίας για παιδιά – που ειδικεύεται στη δημιουργία ασφαλών ψηφιακών εμπειριών και διαφημιστικών λύσεων για παιδιά και εφήβους. Ιδρύθηκε το 2013 από τον Dylan Collins, και αναπτύσσει υποδομές (όπως το «Kids Web Services» και την πλατφόρμα διαφημίσεων AwesomeAds) που συμμορφώνονται με κανονισμούς προστασίας προσωπικών δεδομένων των παιδιών, όπως το COPPA στις ΗΠΑ και το GDPR‑K στην ΕΕ.
Το τεχνολογικό της οικοσύστημα χρησιμοποιείται από εκατοντάδες brands και δημιουργούς περιεχομένου και κάθε μήνα εξυπηρετεί σχεδόν μισό δισεκατομμύριο παιδιά και εφήβους παγκοσμίως.