Νέα διεθνής μελέτη με αφορμή τη 30ή επέτειο της Asmodee
Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυσή της, η Asmodee, μεγάλος παγκόσμιος παίκτης στα επιτραπέζια και τα παιχνίδια καρτών, δημοσίευσε μια νέα μελέτη που επιβεβαιώνει τη διαρκώς αυξανόμενη σημασία των επιτραπέζιων παιχνιδιών ως μορφή ψυχαγωγίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων παίζει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Αυτό κατατάσσει τα επιτραπέζια αμέσως μετά τα βιντεοπαιχνίδια (32%) και στο ίδιο επίπεδο με τα podcasts (29%).
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι ότι το 64% των συμμετεχόντων δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τα επιτραπέζια σκόπιμα για να φέρουν την οικογένεια κοντά – ενώ στη Γαλλία το ποσοστό αυτό φτάνει το 71%. Οι Millennials δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα επιτραπέζια: παίζουν εξίσου συχνά όσο ενημερώνονται για την επικαιρότητα (38% έναντι 37%). Επιπλέον, το 41% αυτής της γενιάς δηλώνει ότι απολαμβάνει να παίζει παιχνίδια – περισσότερο από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα.
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (53%) αναζητούν συνειδητά τη φυγή από την πραγματικότητα μέσα από τα επιτραπέζια παιχνίδια – στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 65%. Επίσης, το 40% θεωρεί ότι μέσα από το παιχνίδι είναι ευκολότερο να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σε σχέση με την άμεση συζήτηση.
Ο Thomas Koegler, Διευθύνων Σύμβουλος της Asmodee, εξηγεί:
«Τα επιτραπέζια παιχνίδια αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία ως δραστηριότητα αναψυχής. Δεν προσφέρουν μόνο χαλάρωση, αλλά δημιουργούν και αυθεντικές στιγμές συνύπαρξης. Ως μακροχρόνιος παίκτης, γνωρίζω πόσο πολύτιμα είναι τα παιχνίδια ως πύλη προς τη φαντασία, την ευεξία, τη διασκέδαση και την κοινότητα – είτε πρόκειται για το σαλόνι, τις διακοπές, τις καφετέριες ή ακόμη και τα νοσοκομειακά δωμάτια. Για τη 30ή μας επέτειο, θέλουμε να αναπτύξουμε παιχνίδια εμπνευσμένα από ένα ακόμη ευρύτερο κοινό, να δημιουργήσουμε νέα φορμάτ και περιβάλλοντα και να επανερμηνεύσουμε την πραγματικότητα της σύγχρονης ζωής μέσα από φρέσκα θέματα».
Με αφορμή την επέτειο, η Asmodee παρουσίασε επίσης ένα διαδραστικό hidden object game, σχεδιασμένο στο χέρι από τη Γαλλίδα εικονογράφο Charlotte Hugues, έπειτα από περισσότερες από 250 ώρες εργασίας. Η διαδικτυακή εμπειρία ενσωματώνει ιστορίες και φωνές από περισσότερους από 1.200 παίκτες παγκοσμίως και προσκαλεί το κοινό να συμμετάσχει σε θεματικές αποστολές και διαγωνισμούς έως τον Μάρτιο του 2026.