Συλλεκτικές κάρτες και σετ κατασκευών οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων παιχνιδιών στις ΗΠΑ
Η Circana ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των λιανικών πωλήσεων παιχνιδιών στις Ηνωμένες Πολιτείες για το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2025.
Οι πωλήσεις παιχνιδιών αυξήθηκαν σε αξία κατά 6% έως τον Απρίλιο, ενώ ο αριθμός των τεμαχίων που πωλήθηκαν αυξήθηκε κατά 3%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Η βιομηχανία παιχνιδιών ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη βιομηχανία στις αρχές του 2025 από όλες όσες παρακολουθεί η Circana, με την ανάπτυξη να σχετίζεται με νέες κυκλοφορίες Pokémon και συλλεκτικές αθλητικές κάρτες.
Σύμφωνα με την υπηρεσία Retail Tracking Service της Circana, οκτώ από τις έντεκα υπερκατηγορίες παιχνιδιών παρουσίασαν αύξηση σε πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των επιτραπέζιων και παζλ, καθώς και των παιχνιδιών εξερεύνησης, με κινητήριο δύναμη τις συλλεκτικές κάρτες κάθε είδους — όπως Pokémon, One Piece, NFL και MLB. Άλλες υπερκατηγορίες που σημείωσαν αύξηση περιλαμβάνουν τα σετ κατασκευών, τις φιγούρες δράσης, τις κατασκευές και χειροτεχνίες, τα παιδικά ηλεκτρονικά, τα παιχνίδια για βρέφη/νήπια/παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα οχήματα.
Βασικές τάσεις και σημεία αναφοράς της βιομηχανίας παιχνιδιών για το 2025
Οι ενήλικες συνεχίζουν να οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά παιχνιδιών: Το πρώτο τρίμηνο του 2025 (Ιανουάριος – Μάρτιος), οι πωλήσεις παιχνιδιών για ενήλικες (18+) αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 – καθιστώντας αυτή την ηλικιακή ομάδα τη γρηγορότερα αναπτυσσόμενη στην αγορά, σύμφωνα με τα δεδομένα της Circana. Με αγορές ύψους 1,8 δισ. δολαρίων, οι ενήλικες κατέγραψαν και τη μεγαλύτερη συνολική δαπάνη σε σχέση με όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Νέα ευρήματα για το φαινόμενο Pokémon: Σύμφωνα με την έρευνα Omnibus της Circana του Μαρτίου, το 19% των ενηλίκων δήλωσαν ότι έχουν αγοράσει κάρτες Pokémon για τον εαυτό τους τους τελευταίους έξι μήνες — και μόλις το ένα τέταρτο από αυτούς παίζει όντως το παιχνίδι. Οι περισσότεροι τις μαζεύουν ως χόμπι ή για συλλογή, ενώ άλλοι τις αγοράζουν μαζικά για μεταπώληση.
Τάσεις τιμών και δασμοί καταδεικνύουν μια διχασμένη αγορά: Οι τιμολογιακές τάσεις έως τώρα δείχνουν ότι οι καταναλωτές επιλέγουν είτε τις υψηλότερες είτε τις χαμηλότερες τιμές. Τα προϊόντα υψηλότερης τιμής, ειδικά μεταξύ $20 και $69,99, οδήγησαν την ανάπτυξη της αγοράς μέχρι τον Απρίλιο, ενώ και τα προϊόντα κάτω των $15 σημείωσαν ετήσια αύξηση. Η μεσαία κατηγορία, ωστόσο, παρουσίασε κάμψη. Λαμβάνοντας υπόψη και την επίδραση των δασμών, η τάση αυτή εντείνεται. Σύμφωνα με τη μελέτη Future of Toys της Circana, όταν οι καταναλωτές ρωτήθηκαν πώς ενδέχεται να επηρεαστούν οι αγορές τους από τυχόν δασμούς, περίπου το ένα τρίτο απάντησε ότι θα επέλεγε ένα φθηνότερο παιχνίδι, ενώ ένα άλλο τρίτο ότι θα το αγόραζε ακόμα κι αν είχε αυξηθεί η τιμή του.

«Η βιομηχανία παιχνιδιών αποδεικνύει την ανθεκτικότητά της σε μια ασταθή περίοδο, αλλά θα πρέπει να προσαρμοστεί ευέλικτα σε ένα λιανεμπόριο με διχασμένους καταναλωτές και συνεχιζόμενες ανησυχίες για τον πληθωρισμό» δήλωσε η Juli Lennett, αντιπρόεδρος και σύμβουλος για τη βιομηχανία παιχνιδιών στην Circana.
«Τα καλά νέα είναι πως οι καταναλωτές δείχνουν πρόθυμοι να ξοδέψουν για όσα χρειάζονται και για όσα τους κάνουν χαρούμενους. Το ποιο παιχνίδι επιλέγουν, πόσα αγοράζουν και από πού, είναι παράγοντες που ενδέχεται να μεταβληθούν μέσα στο 2025. Η γενική μου συμβουλή προς τη βιομηχανία είναι: παρακολουθήστε από κοντά την ηρεμία που επικρατεί τώρα, αλλά προετοιμαστείτε και για αλλαγές».