Δημήτριος Κυπριανίδης: Managing Director της Comfuzio Toys
Ο αρχισυντάκτης του περιοδικού μας Βαγγέλης Κράτσας είχε την ευκαιρία να συζητήσει για όλα με ένα σημαντικό και ιδιαίτερα έμπειρο στέλεχος της αγοράς παιχνιδιών στη χώρα μας, τον Managing Director της Comfuzio Toys κ. Δημήτριο Κυπριανίδη.
Η εταιρεία «ΧΙΟΣ TOYS ΕΜΠΟΡΙΑ ΕΙΔΩΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΜΟΝ/ΠΗ ΕΠΕ» με διακριτικό τίτλο “Comfuzio”, ξεκίνησε την δραστηριότητα της το 2006 έχοντας ως αντικείμενο το λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους. Αποτελεί δε τη συνέχεια της οικογενειακής επιχείρησης παιχνιδιών που έδρευε στην Νίκαια Αττικής από το 1968 και εξελίχθηκε σε αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών, η οποία το 2004 αριθμούσε 23 καταστήματα: 20 καταστήματα franchise και 3 εταιρικά καταστήματα.
Η εταιρεία στεγάστηκε και δραστηριοποιήθηκε από το 2006 στο πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής Εμπορικό Κέντρο “The Mall Athens” και συνέχισε το 2013 με νέο κατάστημα στο Εμπορικό Κέντρο “Mediterranean Cosmos”, το οποίο έχει καθιερωθεί ως μητροπολιτικό εμπορικό κέντρο της Μακεδονίας. Το Νοέμβριο του 2023 άνοιξε το νέο κατάστημα Comfuzio στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στην οδό Αριστοτέλους.
Σήμερα, με παρουσία στα δύο μεγαλύτερα Εμπορικά Κέντρα της Ελλάδος, που έχουν την μεγαλύτερη προσέλευση και το δυνατότερο brand name στον χώρο των εμπορικών κέντρων, το Comfuzio αποτελεί σημαντικό παράγοντα επισκεψιμότητας των Εμπορικών Κέντρων και πόλο έλξης για όλη την οικογένεια, ιδιαίτερα σε εποχές όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τη σχολική περίοδο.
Βεβαίως, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε τις εξαιρετικές σχέσεις που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια με όλες τις εταιρείες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (π.χ. Mattel, Playmobil, Hasbro, Lego, Plan Toys, Δεσύλλας, Bruder, Siku, Zapf, AS company, Globo, Διακάκης, Γιοβάς-GIM SA, Schleich, Papo κ.ά.), έχοντας εδραιώσει συνεργασίες με εξαιρετικούς όρους, αλλά και αποκλειστικότητες διάθεσης κωδικών.
Στα καταστήματα Comfuzio μπορεί κανείς να ανακαλύψει παιχνίδια, κατασκευές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, επιτραπέζια, κούκλες, ποδήλατα, αυτοκινητάκια, ηλεκτροκίνητα οχήματα, παιχνίδια bebe, σχολικά, εποχικά είδη, είδη πάρτι και πολλά ακόμα.
Ας περάσουμε όμως στις ερωτήσεις μας:
Τ.Μ.: Ας ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για εσάς προσωπικά. Μιλήστε μας αν θέλετε για τη θέση και τις αρμοδιότητές σας στην εταιρεία και την ιστορία σας στο χώρο.
Δ.Κ.: Στον χώρο των παιχνιδιών ξεκίνησα πριν από περίπου 26-27 χρόνια από την πλευρά της χονδρικής πώλησης, σε μια ελληνική εταιρεία παιχνιδιών και αποτέλεσε ένα μεγάλο σχολείο. Τα τελευταία 22 χρόνια εργάζομαι ως Managing Director στην εταιρία ΧΙΟΣ TOYS ΕΠΕ που κατέχει και διαχειρίζεται τα καταστήματα παιδικών παιχνιδιών Comfuzio. Εδώ, στην οικογένεια αυτή, με τον κ. Μουταφίδη Θεόφιλο που ηγείται της εταιρείας, έχουμε να διαχειριστούμε τις ιδιαιτερότητες και προκλήσεις που προκύπτουν καθημερινά, είτε λόγω του location που βρίσκεται κάθε ένα μας κατάστημα, είτε των διαφόρων παραγόντων που προκύπτουν κάθε φορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε. Μην ξεχνάμε ότι τα καταστήματά μας βρίσκονται εντός των 2 μεγαλύτερων εμπορικών κέντρων της Ελλάδας, το The Mall Athens στην Αθήνα και του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη, σημεία που έχουν πολύ μεγάλο footfall με πολύ αυξημένες απαιτήσεις και χρήζει το κάθε ένα από αυτά ιδιαίτερη διαχείριση.
Τ.Μ.: Πώς θα λέγατε ότι πήγαν οι φετινές πωλήσεις του Α΄ εξαμήνου σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο; Σε ποιους τομείς υπήρξαν διαφοροποιήσεις;
Δ.Κ.: Το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, έκλεισε με θετικό πρόσημο. Βέβαια, το πρώτο τρίμηνο δεν ήταν ιδιαίτερα καλό, με την αποκριάτικη περίοδο να ήταν από τις πιο αδιάφορες των τελευταίων ετών. Η αποκριάτικη περίοδος φέτος δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο trend όπως οι προηγούμενες χρονιές ώστε να βοηθήσει θετικά τις πωλήσεις. Παράλληλα, η ψυχολογία που είναι ένας βασικός παράγοντας για τις απόκριες, μαζί με την οικονομική κατάσταση των καταναλωτών, ήταν τα σημεία – κλειδιά που διαμόρφωσαν το αρνητικό κλίμα των αποκριών. Το Πάσχα από την άλλη, θεωρώ για όλο τον κλάδα, τουλάχιστον για τα μεγάλα, οργανωμένα και ενημερωμένα σημεία, ήταν μια πάρα πολύ καλή περίοδος, ιδιαίτερα το σαββατοκύριακο του Λαζάρου, κάτι που βοήθησε στο να διορθωθεί και να κλείσει το 5μηνο με θετικό πρόσημο. Ο Ιούνιος από την πλευρά του, παρόλο που το πρώτο 10ήμερο που περιλαμβάνει το κλείσιμο των σχολείων ήταν υποτονικό, (όπου πλέον έχουν «χαθεί» τα παραδοσιακά «ταξίματα» των γονιών προς τους αποφοιτούντες μαθητές), έκλεισε οριακά θετικά, διατηρώντας το θετικό κλίμα του πρώτου 5μήνου.
Τ.Μ.: Ποια brands διακρίθηκαν μέχρι στιγμής μέσα στο 2025; Θα θέλατε να αναφερθείτε σε κάποια συγκεκριμένα προϊόντα που έγιναν best-sellers ή πιστεύετε πως θα γίνουν στο άμεσο μέλλον;
Δ.Κ.: Το μεγαλύτερο trend αυτή την στιγμή ακούει στον ήρωα Stitch. Ό,τι προϊόν και να υπάρχει με αυτό το license, είναι σίγουρο ότι θα πουλήσει πάρα πολλά τεμάχια! Τα Hot Wheels είναι ένα πολύ δυνατό trend με τις πωλήσεις να πραγματοποιούνται τόσο στους μικρούς μας φίλους, όσο και σε μεγαλύτερους σε ηλικία συλλέκτες που αναζητούν μανιωδώς διάφορα σχέδια. Βέβαια, πολύ μεγάλο trend είναι και τα Squishmallows, της εταιρείας Γιαλαμάς, όπου έχουν ένα απίστευτο sellout, ανεξαρτήτως ηλικίας! Τα Squishmallows έχουν συμπαρασύρει όλη την κατηγορία Plush, δίνοντάς της μια νέα πνοή. Τα licenses των Minecraft και HelloKitty είναι επίσης 2 πολύ δυνατά χαρτιά και κινούνται ανοδικά. Φυσικά δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε τα Lego, τα οποία είναι σταθερά στο top των πωλήσεων και εξακολουθούν να «χτίζουν» συνεχώς όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.
Τ.Μ.: Πώς βλέπετε να κινούνται οι επιμέρους αγορές (π.χ. συλλεκτικά, λούτρινα, σετ κατασκευών, μπεμπέ, STEM, παιχνίδια εξωτερικών χώρων κ.λπ.); Ποιες κατηγορίες έχουν το μεγαλύτερο potential για το μέλλον;
Δ.Κ.: Η κατηγορία των συλλεκτικών είναι μια κατηγορία όπου μόνο ως θετικά μπορεί να λειτουργήσει στα καταστήματα. Λειτουργεί συμπληρωματικά στον τζίρο χωρίς να κόβει από άλλες κλασσικές κατηγορίες παιχνιδιών και βοηθάει στην επισκεψιμότητα και άλλων κατηγοριών καταναλωτών που ίσως δεν είχαν στο μυαλό τους τα καταστήματα παιχνιδιών για τις αγορές τους. Τα λούτρινα, όπως προείπα, είναι μια κατηγορία με πολύ μεγάλη ανάπτυξη και κατέχει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στον τζίρο των καταστημάτων και έχει πάρα πολύ μεγάλο potential για το μέλλον. Τα bebe παιχνίδια-δραστηριότητες είναι μια σταθερή κατηγορία. Οι νέοι γονείς είναι πλέον πολύ ενημερωμένοι αλλά και πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι τόσο με την χρηστική αξία των προϊόντων, αλλά και με το οικολογικό αποτύπωμα που έχουν τα προϊόντα. Έτσι, στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε προϊόντα με μεγαλύτερη παικτική και εκπαιδευτική αξία, αλλά και σε προϊόντα από οικολογικά υλικά. Τα παιχνίδια STEM, έχουν φτάσει πλέον σε μια φάση ωρίμανσης μετά από μια μακρά και μεγάλη πτώση. Τα «πραγματικά» προϊόντα STEM αρχίζουν και κερδίζουν σιγά αλλά σταθερά μερίδιο.
Τ.Μ.: Βλέπετε σημαντική αύξηση των πωλήσεων από το e-shop σας; Πού σας βοήθησε και ποιες τυχόν προκλήσεις αντιμετωπίσατε από αυτό;
Δ.Κ.: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, έπειτα από την «χρυσή» περίοδο που διένυσαν κατά την περίοδο της πανδημίας, αλλά και ένα διάστημα μετά από αυτή, έχουν επιστρέψει σε λελογισμένα πλέον μερίδια. Τα καταστήματα παιχνιδιών είναι μια εμπειρία για τους μικρούς μας φίλους και δεν μπορεί να αντικατασταθεί η φυσική παρουσία και αγορά των παιχνιδιών, όπως ενδεχομένως να γίνεται σε άλλους κλάδους. Φυσικά, ο τζίρος των e-shops είναι σημαντικός. Είναι πολύ ενισχυμένος σε σχέση με την προ covid περίοδο, αλλά δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το μερίδιο και τους τζίρους στην εποχή του COVID. Βέβαια, όλη αυτή η εμπειρία, βοήθησε στην καλύτερη οργάνωση τόσο των e-shops, όσο και των εταιρειών ταχυμεταφορών. Φυσικά, βοήθησε στην αναγνωσιμότητα των καταστημάτων, αλλά ένα μεγάλο όφελος είναι ότι λειτουργεί ως μια ψηφιακή «βιτρίνα», όπου οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα νέα προϊόντα, τις τιμές κλπ. Πλέον τα e-shops έχουν να ανταγωνιστούν και πλατφόρμες που εδρεύουν στο εξωτερικό και προσφέρουν οικονομικές προτάσεις, αυξάνοντας την πίεση που ήδη έχει η αγορά αυτή.
Τ.Μ.: Είχατε πρόβλημα στη μεταφορά, τους δασμούς και στο κόστος των εισαγόμενων προϊόντων; Λάβατε κάποια σχετικά μέτρα;
Δ.Κ.: Τα εισαγόμενα προϊόντα μας είναι από την Ευρωπαϊκή αγορά, οπότε το κυριότερο θέμα που έχουμε και εμείς όπως όλοι όσοι φέρνουν προϊόντα από το εξωτερικό είναι το συνεχώς μεταβαλλόμενο κόστος μεταφοράς. Είναι όμως πολύ μικρό το κομμάτι των δικών μας εισαγωγών, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι ο κυριότερος και μεγαλύτερος όγκος προσφερόμενων προϊόντων στον κλάδο μας είναι εισαγόμενα, οπότε και οι τιμές που προσφέρονται επηρεάζονται κάθε φορά από το κόστος μεταφοράς, τους δασμούς κ.λπ. Δυστυχώς, η ελληνική βιοτεχνία κατέχει ένα μικρό μερίδιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τ.Μ.: Τα παιχνίδια που απευθύνονται στους kidults γνωρίζουν διεθνώς άνοδο. Έχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο και στην ελληνική αγορά; Ποιες είναι οι καταναλωτικές προτιμήσεις των μεγαλύτερων ηλικιών;
Δ.Κ.: Ισχύει ότι οι kidults είναι μια ολοένα και μεγαλύτερη κατηγορία καταναλωτών, οι οποία βοηθάει να μεγαλώσουμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε τα καταστήματα παιχνιδιών. Οι κατηγορίες στις οποίες στρέφονται οι kidults, είναι τα επιτραπέζια ενηλίκων, (fun, στρατηγικής κ.λπ. τα οποία επίσης παρουσιάζουν μια νέα άνθηση), τα συλλεκτικά λούτρινα, οι συλλεκτικές φιγούρες ηρώων, αλλά ιδιαίτερα οι φιγούρες Funko POP! Φυσικά, τα Lego είναι αγαπημένα των kidults και να είναι ένας από τους λόγους που συνεχίζουν να αυξάνουν σημαντικά το μερίδιό τους.
Τ.Μ.: Έχετε αρχίσει να προετοιμάζεστε για τη χριστουγεννιάτικη αγορά; Ποιά είναι η πρόβλεψή σας σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά;
Δ.Κ.: Η αγορά των Χριστουγέννων είναι η σημαντικότερη όλων! Φυσικά έχει ήδη γίνει η προετοιμασία, τόσο σε επίπεδο αγορών, αλλά και σε επίπεδο marketing, όσο αυτό είναι δυνατόν, με ένα τόσο μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον που βιώνουμε όλοι! Έτσι λοιπόν, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν προβλέψεις, παρά μόνο καλή προετοιμασία, βλέψεις και ευχές για ένα σταθερό οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον, με ευχάριστο και γιορτινό κλίμα, χωρίς «εκπλήξεις»!
Τ.Μ.: Πόσο ανταγωνιστικός είναι ο χώρος του παιχνιδιού στην Ελλάδα; Τι πρέπει να διαθέτει ένα κατάστημα ώστε να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά;
Δ.Κ.: Η ελληνική αγορά στον κλάδο των παιχνιδιών είναι εξόχως ανταγωνιστική, με πάρα πολλές προκλήσεις. Η διείσδυση και η κυριαρχία των smart phones, των tables, των gaming consoles, αλλά και το ολοένα και εντονότερο δημογραφικό πρόβλημα, είναι μια πραγματικότητα. Στο χώρο αυτό δραστηριοποιούνται τόσο καταστήματα με αμιγώς παιδικά παιχνίδια, όσο και επιχειρήσεις που έχουν το παιχνίδι ως όχημα για να μπει η οικογένεια στα καταστήματα τους. Το παιχνίδι ως προϊόν θα το βρούμε και σε σούπερ μάρκετ, αλλά και σε καταστήματα με προϊόντα τεχνολογίας, λευκές συσκευές κ.λπ. Έτσι λοιπόν, απέναντι σε αυτό το επιχειρηματικό περιβάλλον, θα πρέπει ένα κατάστημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις τάσεις που επικρατούν και να προσφέρει το δυνατόν περισσότερες προτάσεις στους επισκέπτες του. Το προσωπικό χρειάζεται συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση πάνω στα νέα προϊόντα και τις τάσεις που επικρατούν και να επενδύει στην προσωπική. Χρειάζεται να έχει την δική του ταυτότητα με σωστή επιλογή του μείγματος των προϊόντων και τις συνεργασίες που θα αναπτύξει, έχοντας ως στόχο τη διαφοροποίηση έναντι των υπολοίπων προτάσεων που υπάρχουν στην αγορά.
Τ.Μ.: Πώς αντιμετωπίζετε το θέμα των φιλικών προς το περιβάλλον παιχνιδιών; Έχετε προσαρμόσει την πολιτική σας τα τελευταία χρόνια στον συγκεκριμένο τομέα;
Δ.Κ.: Τα φιλικά προς το περιβάλλον παιχνίδια είναι μια πρόκληση σε παγκόσμιο επίπεδο. Τόσο από πλευράς υλικών κατασκευής, όσο και από πλευρά συσκευασίας των προϊόντων ή ανακύκλωσης των παλιών/σπασμένων παιχνιδιών. Εμείς ως εταιρεία, είχαμε ανέκαθεν στην φιλοσοφία μας να παρέχουμε παιχνίδια όχι μόνο οικολογικά ως κατασκευή, αλλά και που θα αναπτύσσουν την οικολογική συνείδηση των παιδιών. Έτσι, από την πρώτη στιγμή, είχαμε συνάψει συνεργασία με την Plan Toys του εξαίρετου κ. Βάιου Κουρκάκη, προσφέροντας υψηλής αισθητικής και ποιότητας οικολογικά παιχνίδια. Πλέον, έχουμε εμπλουτίσει την κατηγορία αυτή με τα παιχνίδια Top Bright της εταιρίας Δεσύλλας, που έχουν το δικό τους αγοραστικό κοινό. Σιγά-σιγά όλες οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν σε αυτά τα δεδομένα, αφαιρώντας όσο το δυνατόν περισσότερο πλαστικό από τις συσκευασίες, όμως οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές για τις φιλικές προς το περιβάλλον πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας σε αυτό τον τομέα.
Τ.Μ.: Ποια είναι, από την εμπειρία σας, τα σημαντικότερα στοιχεία που ζητά ο Έλληνας καταναλωτής παιχνιδιών, τόσο από το φυσικό όσο και από το online κατάστημα;
Δ.Κ.: Τα στοιχεία που αναζητούν τόσο σε ένα φυσικό κατάστημα, όσο και σε ένα online κατάστημα, είναι να βρίσκονται πάντα ενημερωμένα με τις τελευταίες τάσεις και με τα πιο καινούργια σε κυκλοφορία παιχνίδια, να υπάρχουν παιχνίδια ποιοτικά και πρωτότυπα και φυσικά στις καλύτερες, όσο είναι δυνατόν, τιμές. Βέβαια, για τα online καταστήματα, υπάρχουν και άλλα κριτήρια, όπως η ύπαρξη και φυσικών καταστημάτων, η αναγνωρισιμότητα που έχει κάθε e-shop, το χαμηλό ή και μηδενικό κόστος αποστολής και αντικαταβολής και η ταχύτητα αποστολής και παραλαβής.








