Circana: Ισχυρή επίδοση για την toy industry των ΗΠΑ και της Βρετανίας έως το τρίτο τρίμηνο του 2025
Η βιομηχανία παιχνιδιών των ΗΠΑ σημείωσε ισχυρή επίδοση έως το τρίτο τρίμηνο του 2025, σηματοδοτώντας επιστροφή στην ανάπτυξη μετά από δύο χρόνια στασιμότητας.
Οι πωλήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο κατέγραψαν αύξηση +7% σε αξία σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι σύμφωνα με την Circana, καθώς η μέση τιμή πώλησης (ASP, Average Selling Price) εκτοξεύτηκε κατά +4% και οι πωληθείσες μονάδες κατά +3%.
Η ανάπτυξη της αγοράς οφείλεται κυρίως στα συλλεκτικά παιχνίδια (+33%) και στα παιχνίδια με άδειες χρήσης (+14%). Τα στρατηγικά trading card games, οι αθλητικές συλλεκτικές κάρτες και τα συλλεκτικά action figures ηγήθηκαν της ανόδου στα collectibles· αθλητικά θέματα, μάγισσες και μάγοι, ζώα, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια ήταν οι κυρίαρχες θεματικές στον χώρο των licensing products.
Οι 7 από τις 11 υπερ-κατηγορίες που παρακολουθεί η Circana σημείωσαν αύξηση σε αξία πωλήσεων, με τις 6 από αυτές να παρουσιάζουν και αύξηση σε τεμάχια. Η κατηγορία που αυξήθηκε ταχύτερα ήταν τα Παιχνίδια/Παζλ, με βασικό μοχλό ανάπτυξης το Pokémon. Ακολούθησαν τα Εξερεύνησης & Διάφορα, όπου οι αθλητικές συλλεκτικές κάρτες συνεχίζουν να αυξάνουν τις πωλήσεις, και τα Κατασκευαστικά Σετ, όπου η Formula 1 ήταν ο μεγαλύτερος παράγοντας ανάπτυξης. Οι μεγαλύτερες μειώσεις σημειώθηκαν στις κατηγορίες Αθλητικά & Εξωτερικών Χώρων, Λούτρινα και Κούκλες. Σχετικά με το ποιες κατηγορίες παιχνιδιών αναμένεται να είναι «καυτές» την εορταστική περίοδο, παρακάτω παρουσιάζεται η λίστα με τα κορυφαία νέα παιχνίδια ανά υπερκατηγορία για τον Σεπτέμβριο 2025:
Καθώς η αγορά μπαίνει στην κρίσιμη εορταστική περίοδο, τα στοιχεία της Circana αποκαλύπτουν ένα σύνθετο λιανεμπορικό τοπίο, διαμορφωμένο από οικονομικές πιέσεις, μεταβαλλόμενες αγοραστικές συμπεριφορές και προσαρμογές τιμών που σχετίζονται με τους δασμούς. Συνολικά, η εορταστική δαπάνη αναμένεται να είναι παρόμοια με πέρυσι, κυμαινόμενη από -1% έως +2% σε αξία πωλήσεων. Ωστόσο, οι πωλήσεις μονάδων ενδέχεται να μειωθούν στις ΗΠΑ έως και 2,5% κατά την παραδοσιακή εορταστική περίοδο Νοεμβρίου–Δεκεμβρίου.
Η Juli Lennett, αντιπρόεδρος και σύμβουλος της βιομηχανίας παιχνιδιών στην Circana, μοιράζεται ευρήματα που αφορούν ιδιαίτερα τον κλάδο παιχνιδιών:
• Λιγότεροι καταναλωτές σκοπεύουν να περιμένουν μέχρι τον Δεκέμβριο για να ψωνίσουν. Με τους καταναλωτές να αγοράζουν νωρίτερα, οι κατασκευαστές και οι λιανέμποροι πρέπει να κινηθούν γρήγορα για να αποσπάσουν δαπάνες πριν εξαντληθούν οι προϋπολογισμοί.
• Πάνω από 80% των αγοραστών αναμένουν υψηλότερες τιμές για τις γιορτές φέτος. Οι ανησυχίες για τις τιμές δημιουργούν ευκαιρία για τα brands να ενθαρρύνουν έγκαιρες αγορές και να δώσουν έμφαση στα προσιτά προϊόντα και στη διαθεσιμότητα.
• Οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν 3% περισσότερο φέτος, όμως το 31% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα αντικείμενα. Οι αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην αξία και σε ουσιαστικές αγορές, με τα προσιτά προϊόντα και τα πρακτικά δώρα να βρίσκονται στο επίκεντρο.
• Τα social media μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η σύνδεση μέσω νοσταλγίας, αφήγησης και influencer campaigns μπορεί να ενισχύσει τη συναισθηματική εμπλοκή και τις πωλήσεις.
«Ο καταναλωτής των ΗΠΑ και η προθυμία του να απορροφήσει τους δασμούς θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα διαμορφώσει την απόδοση του τέταρτου τριμήνου», δήλωσε η Lennett. «Η βιομηχανία παιχνιδιών έχει ένα μοναδικό πλεονέκτημα και συνήθως παρουσιάζει ανθεκτικότητα σε περιόδους αναταράξεων, καθώς τα παιχνίδια λειτουργούν ως συναισθηματικά αγκυροβόλια για τις οικογένειες, προσφέροντας χαρά και μια ευπρόσδεκτη απόδραση στην καθημερινότητα. Ο κλάδος επωφελείται επίσης από τάσεις όπως τα αυτο-δώρα ενηλίκων, η νοσταλγία και το digital wellness – στοιχεία που αναμένεται να επηρεάσουν τις εορταστικές αγορές.»
Τι γίνεται στη Βρετανική αγορά
Υπενθυμίζουμε πως, όπως σημειώσαμε και στο άρθρο για τη φετινή λίστα των DreamToys, τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι η αγορά παιχνιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου ξαναβρίσκει τη μαγεία της, ανερχόμενη στα £3,9 δισ., σημειώνοντας άνοδο +3% στους τελευταίους 12 μήνες (έως τον Αύγουστο του 2025) και +6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα δυναμικό τελείωμα της χρονιάς.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τα κατασκευαστικά σετ είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στη Βρετανία, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν μία στις πέντε (18%) αγορές παιχνιδιών και μια αγορά που πλέον αξίζει £336 εκατ. (Ιαν.–Αυγ. 2025). Με επικεφαλής τη LEGO, η κατηγορία συνεχίζει να ευημερεί χάρη σε κορυφαία properties όπως η Formula 1, τα LEGO Botanicals και το Minecraft, προσελκύοντας τόσο παιδιά όσο και ενήλικες.
Τα συλλεκτικά είδη (που εντοπίζονται σε όλες τις σειρές παιχνιδιών και κατηγοριοποιούνται ως αντικείμενα που αποτελούν μέρος κάποιας σειράς ή συλλογής τύπου “blind-bag”, π.χ. trading cards, φιγούρες μίνι, κούκλες play-set) αντιπροσωπεύουν πλέον το 17% της δαπάνης (£262 εκατ.) και το 22% όλων των πωληθέντων παιχνιδιών (έως τον Σεπτέμβριο).
Η αγορά “kidult” (12+ ετών) έχει διευρυνθεί (αύξηση +5% στους τελευταίους 12 μήνες έως τον Ιούνιο 2025), αντιπροσωπεύοντας £1 σε κάθε £3 που δαπανάται για παιχνίδια και φτάνοντας τα £1,2 δισ., ή το 31% της συνολικής δαπάνης για παιχνίδια. Αναμένεται η ανάπτυξη να συνεχιστεί καθώς η επόμενη γενιά εφήβων ενηλικιώνεται, φέρνοντας μαζί και τις συνήθειες που ενισχύουν περαιτέρω την τάση αγορών “kidult”.
Στοιχεία έως τον Ιούλιο 2025 δείχνουν ότι σχεδόν οι μισοί ενήλικες 18+ (43%) έχουν αγοράσει φέτος παιχνίδι για τον εαυτό τους ή για άλλον ενήλικα – ποσοστό που αυξάνεται στο 76% μεταξύ των αγοραστών Gen Z (18–34 ετών).
Τέλος, στοιχεία από τον Ιανουάριο έως το τέλος Ιουνίου έδειξαν ότι τα παιχνίδια για παιδιά παρουσίασαν αύξηση κατά +6%, σημειώνοντας την ισχυρότερη επίδοση των τελευταίων ετών.









