Επισκόπηση Οικονομικών Αποτελεσμάτων Τρίτου Τριμήνου για την Mattel

Η Mattel, Inc. (NASDAQ: MAT) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2025.

Οι Καθαρές Πωλήσεις ανήλθαν σε 1,736 δισ. δολάρια, μειωμένες κατά 6% (7% σε σταθερό νόμισμα) σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η μείωση των καθαρών πωλήσεων, όπως αναφέρεται, οφείλεται κυρίως σε πτώση 12% στη Βόρεια Αμερική, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από αύξηση 3% στις διεθνείς αγορές.
Το αναφερόμενο μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 50,0%, έναντι 53,1% το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ενώ το προσαρμοσμένο μικτό περιθώριο μειώθηκε σε 50,2%, επίσης από 53,1%. Η μείωση στο μικτό περιθώριο οφείλεται κυρίως:
• στις αρνητικές επιπτώσεις των συναλλαγματικών διαφορών,
• στον πληθωρισμό,
• στα αυξημένα κόστη δασμών (tariffs),
• και σε υψηλότερες εκπτώσεις / προσαρμογές πωλήσεων.
Μέρος αυτών των επιπτώσεων αντισταθμίστηκε από τις εξοικονομήσεις κόστους που πέτυχε η εταιρεία.

Τα αναφερόμενα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 380 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας μείωση 108 εκατ. δολαρίων, ενώ τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 387 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 117 εκατ. δολάρια.
Η μείωση τόσο των αναφερόμενων όσο και των προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών αποδίδεται κυρίως:
• στη μείωση των καθαρών πωλήσεων,
• και στο χαμηλότερο μικτό περιθώριο κέρδους.

Τα μικτά έσοδα παγκοσμίως για τις Κούκλες (Dolls) ανήλθαν σε 674 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 11% (12% σε σταθερό νόμισμα), κυρίως λόγω πτώσης της Barbie. Τα προϊόντα Βρεφών, Νηπίων και Προσχολικής Ηλικίας (Infant, Toddler & Preschool) έφτασαν στα 262 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 25% (26% σε σταθερό νόμισμα), εξαιτίας μειώσεων στις σειρές Fisher-Price, Preschool Entertainment και Baby Gear & Power Wheels. Τα Οχήματα (Vehicles) απέδωσαν 626 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 8% (6% σε σταθερό νόμισμα), με κύριο μοχλό την ανάπτυξη της Hot Wheels. Τα Action Figures, Κατασκευαστικά Σετ, Παιχνίδια και Άλλα (Action Figures, Building Sets, Games & Other) ανέβηκαν στα 404 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 11% (9% σε σταθερό νόμισμα), κυρίως λόγω ανάπτυξης στις φιγούρες δράσης, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από μείωση στα κατασκευαστικά σετ.

Ο Ynon Kreiz, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mattel, δήλωσε:
«Αν και η δραστηριότητά μας στις Ηνωμένες Πολιτείες αντιμετώπισε προκλήσεις το τρίτο τρίμηνο λόγω αλλαγών στον τρόπο παραγγελιών των λιανεμπόρων σε ολόκληρο τον κλάδο, τα θεμελιώδη μεγέθη της επιχείρησής μας παραμένουν ισχυρά, με αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης για τα προϊόντα μας σε κάθε περιοχή. Από την αρχή του τέταρτου τριμήνου, οι παραγγελίες των λιανεμπόρων στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι πωλήσεις στα σημεία (POS) παρουσιάζουν ανάπτυξη. Καθώς προχωράμε προς το τέλος του έτους, αναμένουμε μια καλή εορταστική περίοδο για τη Mattel και ισχυρή αύξηση του κύκλου εργασιών στο τέταρτο τρίμηνο. Επαναλαμβάνουμε τις εκτιμήσεις μας για το σύνολο του 2025 και συνεχίζουμε τη στρατηγική μας για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης παιχνιδιών με έμφαση στην αξιοποίηση της πνευματικής ιδιοκτησίας (IP) και τη διεύρυνση της παρουσίας μας στον χώρο της ψυχαγωγίας.»

Ο Paul Ruh, Οικονομικός Διευθυντής (CFO) της Mattel, πρόσθεσε:
«Λειτουργήσαμε με αποτελεσματικότητα σε ένα δυναμικό περιβάλλον και συνεχίσαμε να υλοποιούμε το πρόγραμμα “Optimizing for Profitable Growth”, που στοχεύει στη βελτίωση της κερδοφορίας μέσω εξοικονόμησης κόστους. Επαναγοράσαμε μετοχές αξίας 202 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο και είμαστε σε καλό δρόμο για να φτάσουμε τον ετήσιο στόχο των 600 εκατ. δολαρίων. Ο ισολογισμός μας παραμένει ισχυρός και τόσο τα αποθέματα της εταιρείας όσο και των λιανεμπόρων βρίσκονται σε κατάλληλα επίπεδα ενόψει της εορταστικής περιόδου. Βρισκόμαστε σε πολύ καλή θέση για να επιτύχουμε τους στόχους μας.»