Κούκλα Labubu σε ανθρώπινο μέγεθος πουλήθηκε για πάνω από 150.000 δολάρια
Μια κούκλα Labubu σε ανθρώπινο μέγεθος πουλήθηκε αυτή την εβδομάδα για 1,08 εκατομμύρια γουάν (περίπου 150.324 δολάρια ΗΠΑ ή 110.465 λίρες Αγγλίας), σύμφωνα με κινεζικό οίκο δημοπρασιών.
Η φιγούρα έχει ύψος 131 εκατοστά και πουλήθηκε από την Yongle International Auction στο Πεκίνο. Η δημοπράτης δήλωσε ότι πρόκειται πλέον για το πιο ακριβό παιχνίδι του είδους του στον κόσμο.
Οι κούκλες Labubu είναι παράξενοι, χαριτωμένοι “τερατο-χαρακτήρες” που δημιουργήθηκαν πριν από μία δεκαετία από τον καλλιτέχνη του Χονγκ Κονγκ Kasing Lung και έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, χάρη και σε υποστηρίξεις διασημοτήτων. Τα Labubu, που διανέμονται από την κινεζική εταιρεία παιχνιδιών Pop Mart, κοστίζουν συνήθως γύρω στα 50 γουάν (περίπου 7 δολάρια ΗΠΑ). Η φετινή δημοπρασία ήταν αποκλειστικά αφιερωμένη στα Labubu, με 48 αντικείμενα προς πώληση και περίπου 200 παρευρισκόμενους. Ο οίκος δημοπρασιών ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε συνολικά 3,37 εκατομμύρια γουάν (469.000 δολάρια).
Οι φιγούρες Labubu έχουν προκαλέσει παγκόσμια φρενίτιδα συλλεκτών, καθώς εμφανίζονται συχνά σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από διάσημους όπως η Lisa από το K-pop συγκρότημα Blackpink. Τα λούτρινα Labubu έγιναν τάση στο TikTok, αφού εμφανίστηκαν να τα φορούν η Rihanna, η Dua Lipa και άλλοι celebrities. Ο πρώην αρχηγός της εθνικής Αγγλίας, David Beckham, ανέβασε επίσης φωτογραφία στο Instagram με ένα Labubu δεμένο στην τσάντα του.
Νωρίτερα φέτος, η Pop Mart απέσυρε τα Labubu από όλα τα καταστήματα του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά από περιστατικά τρομακτικών καυγάδων ανάμεσα σε πελάτες για τις κούκλες. Η εταιρεία διαθέτει συνήθως τις συλλεκτικές φιγούρες της σε “τυφλά κουτιά” (blind boxes) — όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει το σχέδιο μέχρι να ανοίξει τη συσκευασία. Η τεράστια δημοτικότητα των Labubu έχει συμβάλει καταλυτικά στην επιτυχία της Pop Mart, η οποία ανακοίνωσε έσοδα 13 δισ. γουάν για το 2024 (πάνω από 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια), υπερδιπλάσια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το 2024 άνοιξε νέα καταστήματα σε πέντε χώρες, μεταξύ αυτών η Ιταλία και η Ισπανία.