Giochi Preziosi Hellas: Συνέντευξη με τον Γιώργο Παππά
Ο Γιώργος Παππάς, Marketing Director της Giochi Preziosi Hellas, μιλά αποκλειστικά στο ToyMaster.
Από τις σελίδες του Toymaster θα σας παρουσιάζουμε σημαντικά άτομα της Toy industry, στα πλαίσια συνεντεύξεων μέσω των οποίων θα μαθαίνουμε την άποψή τους για θέματα που θεωρούμε ενδιαφέροντα. Ξεκινάμε στο πρώτο μας τεύχος με τον κ. Γιώργο Παππά, Marketing Director της Giochi Preziosi Hellas, με τον οποίο μίλησε ο αρχισυντάκτης μας Βαγγέλης Κράτσας.
ΕΡ.: Ας ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για εσάς προσωπικά. Μιλήστε μας αν θέλετε για τη θέση και τις αρμοδιότητές σας στην εταιρεία και την ιστορία σας στο χώρο.
ΑΠ.: Βρίσκομαι στο χώρο του παιχνιδιού σχεδόν 19 χρόνια, και στη θέση του Marketing & Communications Director της Giochi Preziosi Hellas τα τελευταία έξι έτη. Θυμάμαι όταν είχα ξεκινήσει στο χώρο σαν Assistant Brand Manager, στην πρώτη παρουσίαση όπου συνάντησα έναν από τους σπουδαιότερους και εμπειρότερους retailers της Ελλάδος και με συστήσανε ως τη νεότερη προσθήκη στην ομάδα, γύρισε με ένα αφοπλιστικό χαμόγελο και μου είπε «Χάρηκα για τη γνωριμία Γιώργο, Καλωσόρισες σε ένα κλάδο που δεν θα θελήσεις να φύγεις ποτέ!» Ομολογώ ότι τότε η πρώτη μου σκέψη ήταν «Ναι, καλά!». 19 χρόνια μετά πρέπει να παραδεχτώ ότι με την εμπειρία που είχε ήδη ο ίδιος, μάλλον είχε δίκιο.
Ο ρόλος μου στην εταιρεία περιλαμβάνει την εμπλοκή μου σε όλα τα στάδια λανσαρίσματος ενός παιχνιδιού στην Ελληνική αγορά. Την ανεύρεση και επιλογή του παιχνιδιού στις Εκθέσεις του εξωτερικού, τη διαμόρφωση και την υλοποίηση στρατηγικών marketing, τη συνεχή προσαρμογή στις τάσεις της αγοράς σε συνεργασία με την ομάδα μου και τη Διεύθυνση Πωλήσεων, καθώς και την τιμή και το πλάνο του κάθε κωδικού, με στόχο την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στον κλάδο του παιχνιδιού. Πολύ σημαντικό ρόλο στη μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία έχουν παίξει οι άνθρωποι που απαρτίζουν την ομάδα marketing της GP αλλά και άλλοι μέσα στην εταιρεία και φυσικά συνεργάτες και προμηθευτές τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας, με κάποιες από αυτές τις σχέσεις να μετράνε πάνω από 15 χρόνια.
ΕΡ.: Ποια είδη παιχνιδιών ξεχωρίζετε τον τελευταίο καιρό και βλέπετε πως παρουσιάζουν το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον;
ΑΠ.: Η αγορά του παιχνιδιού εξελίσσεται διαρκώς. Ξέρετε, τα παιδιά είναι οι πιο δύσκολοι και απαιτητικοί καταναλωτές, γιατί βαριούνται εύκολα και έχουν πλέον στην εποχή μας πολύ μεγάλη πρόσβαση σε μέσα που πολύ γρήγορα εντοπίζουν νέες τάσεις ή παιχνίδια που κυκλοφορούν στην άλλη άκρη του κόσμου… και τα θέλουν.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε έντονη άνοδο σε ορισμένες κατηγορίες παιχνιδιών και διατήρηση των κεκτημένων σε κάποιες άλλες κατηγορίες. Δύο κατηγορίες που τα σταθερά αυξάνουν το μερίδιο τους σε παγκόσμια κλίμακα, είναι τα παιχνίδια κατασκευών με global leader στην κατηγορία τη Lego, και μια άλλη κατηγορία που αυξάνει το μερίδιο της στη παγκόσμια αγορά είναι η κατηγορία των kidults, η οποία ουσιαστικά άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της μετά τη πανδημία. Αφορά ηλικίες άνω των 12 ετών και μέχρι τα 60-65. Μιλάμε ουσιαστικά για ανθρώπους που ηλικιακά έχουν «ξεφύγει» από το target group των παιχνιδιών, αλλά παρόλα αυτά αγοράζουν παιχνίδια για τους ίδιους ή παιχνίδια για άλλους ενήλικες, ενώ αυτά τα παιχνίδια μπορεί να είναι επιτραπέζια, κατασκευές (π.χ. Lego Star Wars), συλλεκτικές φιγούρες δράσης ή συλλεκτικές κούκλες. Σύμφωνα με τη Circana, το 2024, το 29% των χρημάτων που ξοδεύτηκαν στην Ευρώπη σε παιχνίδια ανήκαν στην κατηγορία kidults.
Μια άλλη τάση που βλέπουμε αρκετά στο εξωτερικό είναι τα παιχνίδια που βασίζονται σε videogames, applications ή έχουν έμπνευση από influencers ή YouTube shows. Είναι μια τάση που τη βλέπουμε να αυξάνεται και στην Ελλάδα. Τέλος, σημαντική είναι και η κατηγορία των επιτραπέζιων και συνεργατικών παιχνιδιών, τα οποία ανταποκρίνονται στην ανάγκη των οικογενειών και των φίλων για περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί, μακριά από τις οθόνες. Σε κάθε περίπτωση, η επιτυχία ενός παιχνιδιού δεν εξαρτάται μόνο από την κατηγορία του, αλλά και από την καινοτομία, την ποιότητα και την ικανότητα του brand να δημιουργήσει συναισθηματική σύνδεση με το κοινό του.

ΕΡ.: Ποια brands πιστεύετε πως θα διακριθούν μέσα στο 2025; Θα θέλατε να αναφερθείτε σε κάποια συγκεκριμένα προϊόντα;
ΑΠ.: Υπάρχουν κάποια brands που είναι σε ανοδική πορεία από πέρσι και νομίζω ότι θα συνεχίσουν και μέσα στο 2025, όπως είναι τα Pokemon, τα Stumble Guys, ο Stitch της Disney, τα Hot Wheels, η Bluey και το Miniverse.
Πιστεύω ότι θα προστεθούν σε αυτά το 2025 η Hello Kitty, που ουσιαστικά κάνει ένα global επαναλανσάρισμα του brand φέτος με προϊόντα σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, το Minecraft, όπως και τα Smurfs που επανέρχονται δυναμικά και με την υποστήριξη ταινίας στους κινηματογράφους.
Συγκεκριμένα προϊόντα δεν θα μπορούσα να αναφέρω καθώς για όλα τα παραπάνω υπάρχουν πολλοί τίτλοι και το θεωρούμενο ως «καλό» διαφέρει ανάλογα με το είδος του retailer.
ΕΡ.: Πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό της Giochi Preziosi αυτή την περίοδο;
ΑΠ.: Ο ανταγωνισμός στον κλάδο του παιχνιδιού είναι πάντα έντονος και διαρκώς μεταβαλλόμενος. Δραστηριοποιούμαστε σε μια αγορά όπου συνυπάρχουν παγκόσμιοι κολοσσοί, εξειδικευμένα brands και ανερχόμενοι παίκτες που εισάγουν νέες ιδέες και προσεγγίσεις. Αυτή την περίοδο παρατηρούμε ότι ο ανταγωνισμός εντείνεται σε πολλαπλά επίπεδα: στην καινοτομία των προϊόντων, στη στρατηγική τοποθέτηση των brands και στην αποτελεσματική αξιοποίηση των καναλιών διανομής και επικοινωνίας. Η τεχνολογία παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο, καθώς τα brands που ενσωματώνουν έξυπνα χαρακτηριστικά και digital εμπειρίες κερδίζουν έδαφος.
Στη Giochi Preziosi, η απάντησή μας στον ανταγωνισμό βασίζεται στη συνεχή ανάπτυξη νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις, στην αναζήτηση των νέων «φρέσκων» προϊόντων και τάσεων από το εξωτερικό, στη διατήρηση της υψηλής ποιότητας και στη στρατηγική ενίσχυση της σχέσης μας με τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας. Επιπλέον, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα της εταιρείας μας, μας επιτρέπουν να κινούμαστε γρήγορα και να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της αγοράς. Σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται ραγδαία, η διαφοροποίηση, η αυθεντικότητα των προϊόντων και η συναισθηματική σύνδεση με το κοινό αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς μας.
ΕΡ.: Τι πιστεύετε για την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια στο χώρο των παιχνιδιών; Και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το μέλλον;
ΑΠ.: Η ελληνική αγορά παιχνιδιών έχει περάσει από σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, επηρεαζόμενη τόσο από τις οικονομικές συνθήκες, την πανδημία αλλά και από τις ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των μικρών καταναλωτών. Παρά τις προκλήσεις, ο κλάδος παραμένει δυναμικός, με την ελληνική οικογένεια να συνεχίζει να επενδύει στο ποιοτικό παιχνίδι. Βλέπουμε μια σταθερή στροφή προς πιο ποιοτικές και ανθεκτικές επιλογές, καθώς οι γονείς είναι πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια και τη διαχρονικότητα των παιχνιδιών. Παράλληλα βλέπουμε τη τελευταία διετία που υπάρχει μια σταθερότητα στην Ελληνική οικονομία, πως ανοίγουν συνεχώς νέα καταστήματα παιχνιδιών τόσο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες επαρχιακές πόλεις, τόσο από μεγάλες και μεσαίες αλυσίδες με ιστορία στο χώρο όσο και από νέους επιχειρηματίες.
Για το μέλλον, αναμένω ότι η αγορά θα συνεχίσει να εξελίσσεται με βάση την ποιότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Οι καταναλωτές δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί με υπευθυνότητα, ενώ οι εταιρείες που επενδύουν σε ισχυρές μάρκες και στρατηγικές συνεργασίες θα διατηρήσουν ηγετική θέση στον κλάδο.
ΕΡ.: Είστε ικανοποιημένος από την προώθηση των προϊόντων σας στα καταστήματα λιανικής; Πιστεύετε πως υπάρχουν κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιωθούν στον τομέα αυτό;
ΑΠ.: Η παρουσία των προϊόντων μας στα καταστήματα λιανικής αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας. Συνεργαζόμαστε στενά με τους λιανεμπόρους, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας προβάλλονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τόσο από πλευράς τοποθέτησης όσο και μέσα από στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Φυσικά υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Προσπαθούμε να είμαστε σε επαφή με τους retailers για τη συνεχή βελτίωση της τοποθέτησης των προϊόντων μας μέσα στα καταστήματά τους. Εξάλλου, η καλή τοποθέτηση μέσα στα καταστήματα είναι ωφέλιμη όχι μόνο για το brand και για τα καταστήματα αλλά και για την εμπειρία του καταναλωτή μέσα σε αυτά. Η σωστή τοποθέτηση στο ράφι και η χρήση ειδικών display stands μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την αλληλεπίδραση του καταναλωτή με το προϊόν. Η αγορά εξελίσσεται συνεχώς και στόχος μας είναι να προσαρμοζόμαστε δυναμικά, διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα μας έχουν τη βέλτιστη παρουσία και υποστήριξη στο χώρο της λιανικής.
ΕΡ.: Σε διεθνές επίπεδο, ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα επικρατήσουν μέσα στο 2025 και τα επόμενα χρόνια;
ΑΠ.: Σε διεθνές επίπεδο, το 2025 και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φέρουν νέες και συναρπαστικές τάσεις στον χώρο των παιχνιδιών, οι οποίες θα επηρεάσουν τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση. Μία από τις κύριες τάσεις που προβλέπουμε είναι η συνεχής ανάπτυξη των διαδραστικών και ψηφιακών παιχνιδιών. Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία, προσφέροντας στους καταναλωτές πιο διαδραστικές εμπειρίες. Παράλληλα, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στα παιχνίδια αναμένεται να δημιουργήσει νέες δυνατότητες για εξατομικευμένες και πιο έξυπνες εμπειρίες. Μια άλλη σημαντική τάση είναι η αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Οι καταναλωτές παγκοσμίως γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί ως προς την προέλευση των υλικών και την παραγωγική διαδικασία των παιχνιδιών, αναζητώντας προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον και ενσωματώνουν ηθικές πρακτικές. Η βιωσιμότητα γίνεται κεντρικός άξονας όχι μόνο για τα προϊόντα, αλλά και για τις στρατηγικές μάρκετινγκ και την επικοινωνία των brands. Οι τάσεις αυτές δείχνουν ότι το μέλλον της αγοράς παιχνιδιών θα είναι συναρπαστικό, και οι εταιρείες που θα παραμείνουν καινοτόμες και ευέλικτες θα έχουν την ευκαιρία να ηγηθούν στην επόμενη γενιά παιχνιδιών.
ΕΡ.: Ποιοι είναι οι στόχοι της Giochi Preziosi για τους μήνες που έρχονται;
ΑΠ.: Η Giochi Preziosi Hellas συνεχίζει να επικεντρώνεται στην ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελληνική αγορά, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και διαφοροποίηση των προϊόντων της. Στους επόμενους μήνες, οι βασικοί μας στόχοι περιλαμβάνουν:
– Παρουσίαση και εισαγωγή στην ελληνική αγορά νέων και καινοτόμων προϊόντων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην καινοτομία, παρουσιάζοντας νέες σειρές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, όπως τα kidults και τα διαδραστικά προϊόντα. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα που ενισχύουν τη διασκέδαση και τη μάθηση για τα παιδιά, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστοί στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα.
– Επέκταση της παρουσίας μας σε νέες αγορές και νέα κανάλια διανομής. Η Giochi Preziosi Hellas συνεχίζει να επιδιώκει την εξωστρέφεια και την είσοδο σε νέες γεωγραφικές αγορές αλλά και σε νέα κανάλια διανομής που δεν έχουμε παρουσία μέχρι σήμερα.
– Ενίσχυση των στρατηγικών συνεργασιών: Η ενίσχυση των σχέσεων μας με λιανεμπόρους, διανομείς και συνεργάτες αποτελεί προτεραιότητα. Εστιάζουμε σε στρατηγικές συνεργασίες ώστε να μας επιτραπεί η επέκταση της παρουσίας των προϊόντων μας στα καταστήματα, τόσο φυσικά όσο και ψηφιακά.
– Αναβάθμιση της επικοινωνίας και του marketing: Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τη σύνδεση με τους καταναλωτές μέσω καινοτόμων στρατηγικών marketing.
– Να μείνουμε πιστοί στην αποστολή μας: Να φέρνουμε τη μαγεία και τη χαρά σε μικρούς και μεγάλους, ακολουθώντας πιστά τους κανόνες του παιχνιδιού και δημιουργώντας έναν καλύτερο κόσμο. Με σεβασμό, ακεραιότητα, ευθύνη, ασφάλεια και πάνω από όλα πολλά χαμόγελα!
Με αυτούς τους στόχους, η Giochi Preziosi Hellas επιδιώκει να παραμείνει στην αιχμή του ανταγωνισμού, προσφέροντας προϊόντα που αντανακλούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, ενώ παράλληλα δημιουργεί αξία για τους συνεργάτες και την κοινότητα.

ΕΡ.: Νομίζετε πως ο χώρος του παιχνιδιού στην Ελλάδα έχει περιθώρια για μεγαλύτερη ανάπτυξη; Ποια βήματα χρειάζονται για κάτι τέτοιο;
ΑΠ.: Αν και ο χώρος του παιχνιδιού στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, όπως είπαμε παραπάνω, πιστεύω ότι υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη, ειδικά αν αναλογιστούμε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και τις νέες τάσεις στην ψυχαγωγία και την εκπαίδευση. Για να προχωρήσει η αγορά, χρειάζονται συγκεκριμένα βήματα όπως:
– Στροφή προς πιο εξειδικευμένα προϊόντα: Η αγορά των παιχνιδιών στην Ελλάδα έχει φτάσει σε σημείο όπου τα παραδοσιακά προϊόντα δεν καλύπτουν πια όλες τις ανάγκες των καταναλωτών. Υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για παιχνίδια που προάγουν συγκεκριμένες δεξιότητες. Επιπλέον, η τάση για πιο εξειδικευμένα παιχνίδια για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες είναι έντονη. Η επένδυση σε τέτοιες κατηγορίες μπορεί να ανοίξει νέες αγορές.
– Εκπαίδευση καταναλωτών και ενημέρωση για την αξία των παιχνιδιών: Η αγορά δεν έχει πλήρως αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ απλής ψυχαγωγίας και εκπαιδευτικού περιεχομένου. Επικεντρώνοντας την ενημέρωση στους γονείς και εκπαιδευτικούς για την αξία των παιχνιδιών, όχι μόνο ως μέσο διασκέδασης αλλά και ως εργαλείο ανάπτυξης και μάθησης, θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε την κατανάλωση. Η προβολή της αξίας αυτών των προϊόντων και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση κοινωνικών και νοητικών δεξιοτήτων θα αποτελέσει κλειδί για την ανάπτυξη της αγοράς.
– Αξιοποίηση νέων καναλιών και εμπειριών για τον καταναλωτή: Το λιανικό εμπόριο, αν και παραμένει ισχυρό, πρέπει να εξελιχθεί, με έμφαση στην ψηφιοποίηση και τη διασύνδεση της φυσικής και της ψηφιακής εμπειρίας.
– Δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών για την ενίσχυση της αγοράς: Η ανάπτυξη ισχυρών συνεργασιών με τοπικούς φορείς, όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη του κλάδου, προσφέροντας αξία στους καταναλωτές και διευρύνοντας το κοινό. Είναι κάτι που έχουμε δει στο εξωτερικό. Συνεργασίες για την ενίσχυση της κοινωνικής ευθύνης και την προώθηση της αξίας των παιχνιδιών θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της αγοράς.
ΕΡ.: Θα θέλατε να συμπληρώσετε κάτι που πιστεύετε πως πρέπει να αναφέρουμε;
ΑΠ.: Στην Giochi Preziosi Hellas, πιστεύουμε ότι το μέλλον του παιχνιδιού είναι αλληλένδετο με την ικανότητά μας να ακούμε τις ανάγκες των καταναλωτών, μικρών και μεγάλων, και να προσαρμοζόμαστε στις τάσεις της εποχής.
Επιπλέον, θα ήθελα να τονίσω τη σημασία των συνεργασιών και της συλλογικής προσπάθειας. Ο τομέας των παιχνιδιών δεν είναι μόνο για τις εταιρείες του κλάδου, αλλά για όλη την κοινωνία. Μέσα από το παιχνίδι τα σημερινά παιδιά, οι αυριανοί ενήλικες, μπορούν να μάθουν πολλά, από το σεβασμό στο περιβάλλον και τα βιώσιμα υλικά μέχρι πώς να σκέφτονται έξω από το κουτί. Γιατί η βασική «δουλειά» ενός παιχνιδιού είναι να δίνει χαρά σε ένα παιδί και να του εξάπτει τη φαντασία του. Και, όπως έχει πει και ο Αλμπερτ Αϊνστάιν, η Φαντασία είναι πιο σημαντική από τη Γνώση. Η Φαντασία είναι η γλώσσα της ψυχής. Πρόσεξε τη Φαντασία σου και θα ανακαλύψεις αυτά που χρειάζεται να υλοποιήσεις (Imagination is more important than knowledge. Imagination is the language of the soul. Pay attention to your imagination and you will discover all you need to be fulfilled).
Η επένδυση σε εκπαιδευτικά προγράμματα και πρωτοβουλίες που ενδυναμώνουν τη σύνδεση μεταξύ επιχειρήσεων και κοινότητας είναι κάτι που θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε ένα πιο βιώσιμο και δυναμικό μέλλον για την αγορά παιχνιδιών στην Ελλάδα. Η Giochi Preziosi Hellas συνεχίζει να επενδύει στον τομέα αυτό, επιδιώκοντας να διατηρήσει τη θέση της ως ηγέτης στον κλάδο, αναδεικνύοντας αξίες όπως η καινοτομία, η ποιότητα και η κοινωνική ευθύνη.